ESS til Metro Service Kundeservice

Udfordring

Metro Service Kundeservice stod overfor følgende udfordringer med det tidligere system:

  • Alt for mange manuelle sagsgange
  • Langsom sagsbehandling på grund af opslag i flere undersystemer
  • Dårlige statistikmuligheder
  • Problemer med sikkerhed
  • Ingen mulighed for inddrivelse via SKAT


Løsning

Med udgangspunkt i ESS har Metro Service Kundeservice fået digitaliseret alle processer omkring kundehenvendelser, med fokus på effektivisering af sagsbehandlingen.

Løsningen omfatter udover ESS, de tilhørende moduler ESS Web til webformularer, og ESS Portal til kommunikation med bl.a. stewader. Desuden er deres ESS løsning fuldt integreret til en række undersystemer:

  • Betalingsmodul (kreditkort og MobilePay)
  • Automatisk rykker girokort generering og print
  • CPR-register
  • Online betaings-website
  • Bank (ind- og udbetalinger)
  • Stewardernes PDA’er

Udbytte

Metro Service Kundeservice har med ESS opnået:

  • Forbedret effektivitet i sagsbehandlingen: 10 – 15% flere sager igennem med samme bemanding
  • Bedre kvalitet i sagsbehandlingen fordi fejl undgås
  • Forbedret flow og effektivitet i sagsbehandlingen vedr. betalinger og rykkere
  • Større effektivitet vedr. inddrivelser fra udenlandske passagerer pga. ny betalingsside

Du kan hente kundecasen som PDF her.

Metro Service A/S varetager metroens kundeservice, drift og vedligehold, og fra juli 2019 tillige drift og vedligehold af Københavns nye metrostrækning Cityringen.

Metro Service’s største gruppe medarbejdere er stewarderne, som yder kundeservice, holder opsyn og kontrollerer billetter, ved de i gennemsnit 13.000 daglige afgange og mere end 190.000 daglige passagerer

Læs mere om Metro Service her.

“Lector og ESS har givet os en praktisk håndterbar løsning til inddrivelse af vores tilgodehavender via SKAT.”

Karen Rønberg
Customer Service Director
Metro Service