Klagenævnet for Domænenavne har indgået samarbejde med Lector, om anvendelse af ESS til at understøtte nævnets behandling af:
- Tvister mellem registranter og tredjeparter, om registrering og anvendelse af domænenavne, under det danske.dk-domæne.
- Klager over beslutninger, truffet af DIFO/DK Hostmaster, om overholdelse af de fastsatte forretningsbetingelser og vilkår.
Læs mere om Klagenævnet for Domænenavne her.
”COWI Mobile har for mange medarbejdere redefineret den måde vi tilgår nyheder på i vores hverdag. Interessen blandt medarbejderne har været overvældende, og vi får mange gode input fra vores medarbejdere til nye mobile idéer, som kan lette hverdagen.”
Jesper Hjerrild, Vice President Portal & Engineering Solutions
Du kan se COWIs interne reklamefilm for COWI Mobile App, som har boostet antallet af aktive brugere hver måned fra ca. 300 til nu omkring 1500 her.
Danmarks Indsamling er hele Danmarks indsamling. En gang om året går 12 humanitære organisationer og DR sammen og samler ind for at hjælpe mennesker i nogle af verdens fattigste lande med at nå FNs Udviklingsmål.
Danmarks Indsamling gør en enorm indsats i verdens fattigste områder, hvor behovet er størst. Derfor formulerer organisationerne hvert år 12 projekter inden for et specifikt tema, så Danmark og Danmarks Indsamling i fællesskab løfter et helt område.
Siden Danmarks Indsamling blev afholdt første gang i februar 2007, har danskerne bidraget med mere end 869 millioner kroner, der har hjulpet mere end syv millioner mennesker til en bedre tilværelse og en fremtid. I jubilæumsåret 2016 samlede danskerne mere end 97 millioner kroner ind under overskriften ‘10 år mod fattigdom’.
Siden 2014 har Danmarks Indsamling været målrettet alle de lande, der optræder på OECD’s liste over verdens fattigste lande, hvilket betyder at organisationerne også har mulighed for at starte udviklingsprojekter i for eksempel Latinamerika og Sydøstasien, som sammen med Afrika huser nogle af verdens allermest udsatte befolkningsgrupper.
Læs mere om Danmarks Indsamling her

Landsindsamlingsdagen er en dag, hvor danskerne sætter bekæmpelse af kræft på dagsordenen.
I 2016 var over 3.000 frivillige og ca. 28.000 indsamlere med til at samle mere end 36,5 mio. kr. ind ved landsindsamlingen.
Alle der er involveret i landsindsamlingen har en væsentlig andel i Kræftens Bekæmpelses indsats indenfor forskning, forebyggelse og patientstøtte – en indsats, der skaber håb og redder liv.
Du kan læse mere om Landsindsamling 2017 her.
Lector deltager i DANVA Årsmøde 2017, som afholdes torsdag den 18. maj og fredag den 19. maj 2017 i Musikhuset Aarhus.
Årsmødet er det årlige træf for danske vandværker, som samles fra hele Danmark.
Med vores erfaring fra kunder i branchen og vores vedvarende fokus, ønsker vi at give endnu flere mulighed for at se, hvordan TeamShare kan hjælpe med at lette dagligdagen for brugerne.
Skulle du lægge vejen forbi, så kom endelig og hils på os på stand nr. 28.
Læs mere om arrangementet her.
Fredninger har i snart 100 år været et meget vigtigt redskab til at beskytte landskaber, naturen, dyr og planter og deres levesteder.
Gennemførelse af fredninger sker i særlige nævn – fredningsnævn.
Et fredningsnævn består af en formand, der skal være dommer, og som udpeges af miljø- og fødevareministeren. Et medlem der udpeges at miljø- og fødevareministeren, og et medlem, der vælges af kommunalbestyrelsen i den kommune, det pågældende areal er beliggende. Dvs. disse medarbejdere er til daglig ansat i forskellige myndigheder som f.eks. Danmarks Domstole etc.
TeamShare er valgt pga. muligheden for Ekstern Adgang fra en vilkårlig pc med blot en internetforbindelse og kan fungere som en perfekt platform til behandling og deling af fredningssager.
Alle medarbejdere i landets 13 fredningsnævn har nu gennemført en uddannelse i TeamShare og alle fremtidige fredninger vil blive journaliseret og behandlet med TeamShare.
Lector har stået for denne uddannelse i samarbejde med Miljøstyrelsen.
Fredningsnævnene behandler primært to typer sager – sager om nye fredninger, afgørelse om, at et område skal fredes – ofte sager, der strækker sig over flere år, samt sager om dispensationer fra fredninger, typisk ansøgning om opførelse af byggeri eller lign., der ikke umiddelbart er i forhold til den pågældende fredning. Det enkelte fredningsnævn udgør en selvstændig myndighed.
Læs mere om Fredningsnævn i Danmark her.

Vi er stolte over at kunne meddele, at Ball Wholesale ApS har valgt LTS som deres nye platform til toldbehandling.
En automatisering af toldprocesserne skal medvirke til at understøtte den forventede vækst i varehåndteringen hos Ball Wholesale, med fokus på branded Zizzi.
Implementeringen starter med det samme, og det fulde system forventes gennemført i løbet af 2017.
Du kan læse mere om Ball Wholesale her.
Vi har netop afsluttet vores kundetilfredshedsundersøgelse blandt vores kunder.
Vi siger tak for den store deltagelse på mere end 55%, og glæder os over, at mere end 92% af vores kunder er meget tilfredse eller tilfredse med Lectors produkter og ydelser, ligesom der i forholdet med Lector, som leverandør og partner, er (94%) meget tilfredse eller tilfredse kunder.
Vi sætter ligeledes stor pris på de uddybende kommentarer, som er vigtige for os i forhold til vores indsatsområder.
Nedenstående er et lille uddrag af disse kommentarer:
- I bør få prisen som Danmarks bedste support.
- Altid søde, imødekommende og tålmodige, og mine fejl bliver løst.
- Stabilitet, seriøsitet, stor teknisk kompetence.
- Det gode samarbejde mellem salgsafdelingen/supportfunktionen og os (medarbejdere/ledelse).
- Forstår os som forretning. Er fleksibel i forhold til tilknytning af resurser.
- Den åbne konstruktive dialog, og sige tingene som de er, og en uformel tone.
Vi har trukket lod blandt alle ikke anonyme besvarelser på vores kundetilfredshedsundersøgelse. Vinderen har fået direkte besked.
TeamShare skal anvendes som sags- og dokumenthåndteringsløsning hos FødevareDanmark og de underliggende organisationer.
FødevareDanmark består af en fælles administration for flere dele af fødevaresektoren, og skal anvende TeamShare til at håndtere såvel deres interne dokumenter, som korrespondance med medlemmer og andre kontakter, så der sikres hurtige og effektive arbejdsgange og god service.
For at sikre størst muligt gevinst af TeamShare, er der fra starten tænkt på integration til økonomisystemet, således at data altid er opdateret og ikke skal håndteres flere gange, samt at de relevante oplysninger altid er tilgængelige for alle medarbejdere.
FødevareDanmark er en paraplyorganisation for navnlig små og mellemstore virksomheder inden for fødevaresektoren, og består af Danske Slagtermestre, Ostehandlerforeningen for Danmark, Danmarks Fiskehandlere og SMV Fødevarer. FødevareDanmark hjælper de deltagende virksomheder på områder som fødevarelovgivning, arbejdsmiljø, økonomirådgivning m.v.
Læs mere om FødevareDanmark her.
TeamShare ERFA-møde - Onsdag 22/11-2017
Sted:
IDA Ingeniørforeningen, Kalvebod Brygge 31-33, 1780 København V
Tilmelding:
Senest tirsdag den 14. november 2017 via mail til Hanne Boutrup hab@lector.dk med navne og e-mail adresser på de personer, der deltager.
Efter at have deltaget i inviteret udbud er TeamShare blevet valgt som Movias nye ESDH-løsning.
TeamShare skal erstatte Movias nuværende ældre system, som ikke længere lever op til de krav, der er til en moderne ESDH-løsning. Desuden er løsningen ikke compliant med den kommende EU-persondataforordning.
Movia har derfor valgt TeamShare for at kunne opfylde både lovmæssige krav, og for at kunne tilbyde medarbejderne en effektiv og konfigurerbar standard ESDH-løsning.
Movia er Danmarks største trafikselskab med over 200 millioner passagerer om året, små 500 buslinjer og ti lokalbanestrækninger. Movia står for planlægningen af bus-, flex- og lokalbanetrafikken i Østdanmark.
Læs mere om Movia her.
Knæk Cancer er en ambitiøs overskrift. Men det er ikke desto mindre det mål, TV 2 og Kræftens Bekæmpelse har sat sig. Ikke alene, men sammen med danskerne, for kræft er en fælles sag, som kræver en fælles indsats. Vi kan ikke udrette mirakler – men vi vil prøve.
Derfor handler en hel uge om to ting: Oplysning og indsamling. Oplysning om sygdom og helbredelse, om forskning og patienter, om død og ikke mindst om liv. I en række programmer i uge 43 vil TV 2 vise både kendte og nye programmer, der sætter fokus på kræft via personskildringer, oplysning og underholdning. Det er programmer, der vil gøre os klogere, få os til at grine og græde, og forhåbentlig også give os håb for fremtiden. Vi slutter ugen af med et stort indsamlingsshow lørdag den 28. oktober kl. 20 på TV 2.
Læs mere om Knæk Cancer her.
Vi er stolte over at kunne meddele at HKKF - Hærens Konstabel- og Korporalforening har valgt TeamShare som deres kommende ESDH-løsning, planlagt til at gå i luften i starten af 2018. De første workshops er allerede afholdt.
TeamShare skal understøtte hele foreningen, bl.a. med effektiv medlemsservice, håndtering af arbejdsskadesager m.v.
Der er fra starten tænkt på effektiv understøttelse af medarbejdernes arbejdsgange og derfor skal TeamShare også integreres med HKKF’s nye medlemshåndteringsløsning, MemberCare, særlige tilpassede visninger af skadesager og medlemsoplysninger.
Hærens Konstabel- og Korporalforening organiserer ca. 4.000 medlemmer, der alle er ansatte i den danske hær. HKKF arbejder hårdt på at sikre bedre vilkår og støtteforanstaltninger i forbindelse med international tjeneste og udstationering ved krig eller lignende. Derudover arbejder de også hårdt på at sikre en veteranpolitik, der gavner medlemmerne, når de vender hjem fra udsendelse.
Læs mere om HKKF her.
Lector har deltaget i udbuddet omkring konsulentydelser tilSundhedsdatastyrelsen.
Vi kan med glæde fortælle, at vi har kvalificeret os blandt de leverandører, der i de næste 4 år kan levere IT-konsulenter indenfor udvalgte kompetenceområder til Sundhedsdatastyrelsen, Lægemiddelstyrelsen og ministeriets koncern-IT.
Sundhedsdatastyrelsen er en del af Sundheds- og Ældreministeriets koncern, og omfatter ca. 220 medarbejdere, som arbejder bl.a. med digitaliseringen af sundhedsområdet, samt monitorerer og følger op på politiske mål omkring kvalitet og effektivitet på sundhedsområdet. Sundhedsdatastyrelsen står også bag det Fælles Medicinkort.
Lægemiddelstyrelsen beskæftiger ca. 400 medarbejdere, og arbejder bl.a. med godkendelser og kontrol af lægemidler og medicinsk udstyr, samt apoteksbranchen.
Læs mere om Sundhedsdatastyrelsen her.
DR og de 12 største organisationer samler ind til 12 konkrete projekter i Afrika og Asien.
Projekter, der skal hjælpe nogle af de millioner af børn, der vokser op uden et barndomshjem. Børn på flugt fra krig, fattigdom, sult og sygdom. Børn, som kæmper hver dag for at overleve et liv, hvor de alt for tidligt er tvunget til at blive voksne. Børn, der lever som nomader og ikke ved, om de skal tilbringe natten i et telt, i en forladt bygning eller på gaden. Børn på flugt fra soldater og folk, der vil dem ondt. Børn, der i jagten efter mad og bolig tvinges til tiggeri, tyveri og prostitution for at kunne klare sig.
FN vurderer, at der er op mod 150 millioner gadebørn i verden. Og millioner af børn lever i flygtningelejre og er på flugt. Derfor er der akut behov for hjælp.
Indsamlingen kulminerer med et stort tv-show den 3. februar 2018 på DR1.
Læs mere om Danmarks Indsamling 2018 her.

Vi er stolte over at kunne meddele, at STOF & STIL har valgt LTS som deres nye platform til håndtering af virksomhedens toldprocesser.
STOF & STIL har med toldløsningen Logistics Trading Services (LTS) valgt en fleksibel cloudbaseret standardløsning, som kan understøtte den forventede vækst i virksomhedens toldhåndtering fremadrettet.
STOF & STIL en moderne designvirksomhed med 25 butikker i Danmark, Norge, Sverige og Tyskland, som er grundlagt tilbage i 1980 i Herning af ægteparret Marianne og Peter Lerche.
STOF & STIL designer og producerer deres egne metervarer, og med 37 års erfaring, viden og knowhow inden for mode- og designbranchen er det virksomhedens mål, at gøre det nemt for kunderne at skabe sine egne kreative gør det selv-projekter.
Læs mere om STOF & STIL her.
Søstrene Grene har et stort og varieret vareudbud, som sælges i 200 butikker fordelt på 15 forskellige markeder. Varerne importeres, lægges på toldlager og en stor del reeksporteres.
Denne proces er toldmæssigt meget kompleks og har tidligere været varetaget af en ekstern leverandør.
For at forenkle og få en mere gennemsigtig proces har Søstrene Grene valgt at hjemtage fortoldningerne og kontrollen af toldforpligtelserne, og man har valgt Lectors LTS løsning til dette arbejde.
De forenklede processer har minimeret de totale omkostninger, mens genbrug af eksisterende data sikrer, at et minimum af genindtastning er nødvendig.
Søstrene Grene er en dansk butikskæde, som blev grundlagti Aarhus i 1973 af Inger Grene og hendes ægtemand Knud Cresten Vaupell Olsen. Ingers søster Ruth Grene var også involveret i butikken i starten.
Søstrene Grene udvikler designs inden for blandt andet kategorierne interiør, papirvarer, gaveindpakning, hobby, køkken og legetøj, som sælges i 150 butikkerfordelt på 15 forskellige markeder.
Læs mere om Søstrene Grene her.
Vi er stolte over at kunne meddele, at Nordjyllands Trafikselskab har valgt ESS som den løsning, der skal erstatte deres nuværende løsning fra SBSYS til håndtering af kundehenvendelser.
ESS skal blandt andet integreres i NT’s eksisterende hjemmeside, til Rejseplanen og NT’s telefonsystem, så det sikres at kunderne også fremover får den bedst mulige kundeservice
Implementering af det fulde system forventes gennemført i løbet af 2018.
Læs mere om ESS til kundehenvendelser her.
Nordjyllands Trafikselskab (NT) er et administrationsselskab, der planlægger kollektiv trafik i Nordjylland. NT fastlægger ruter og køreplaner for de regionale busser, der kører ud over kommunegrænserne, og for bybusdriften i Brønderslev, Frederikshavn, Hjørring, Hobro, Nykøbing og Thisted samt Nordjyske Jernbaner. Desuden for lokalruter i alle Nordjyske kommuner bortset fra Aalborg.
Læs mere om NT her.
Konferencen afholdes den 14. juni 2018 kl. 8.30 - 16.30 i DGI-byen, Tietgensgade 65, 1704 København V.
Du er velkommen til at kigge forbi os, og få en uforpligtende demo af LTS. Du kan læse mere om Den Danske Supply Chain Konference her.
Lector har modtaget en uafhængig ekstern bekræftelse på, at vi overholder kravene i databeskyttelsesforordningen (GDPR).
Lector er pr. 6. juli 2018 revisionsgodkendt med ISAE-3000 erklæring fra REVI-IT for overholdelse af lovens bestemmelser om beskyttelse af personfølsomme data.
Du kan finde erklæringen her.
Schou Company A/S (tidligere HP Schou) har med Lectors toldløsning Logistics Trading Services (LTS) valgt en fleksibel automatiseret cloudbaseret standardløsning til at få kontrol over toldangivelser i forbindelse med ind- og udførsel af varer.
LTS sørger samtidig for, at der ikke bliver betalt for meget told for varer der udføres af EU, da LTS understøtter samtlige toldprocesser.
Ved genanvendelse af allerede eksisterende data i ERP-systemet minimeres fejl og tidsforbrug. Løsningen er sat i drift.
Schou Company A/S har med sit hovedkontor beliggende i Kolding og afdeling i Kina nordens største udvalg af nonfood-varer.
Schou Company lagerfører på ca. 80.000 m2. lagerplads et bredt sortiment inden for områderne DIY, Home and Kitchen, Outdoor og Garden and Leisure.
Schou Isenkram stiftes i 1963 af Andreas Schou, og HP Værktøj i 1989 af Hans Roed Pedersen.
Schou Company A/S ejes i dag af Schou Holding A/S.
Læs mere Schou Company her.
Vi er stolte over at kunne meddele, at Ilse Jacobsen Holding A/S har valgt LTS som deres nye platform til toldbehandling. Formålet med implementering af LTS er en automatisering af de toldmæssige procedurer ved genanvendelse af data fra virksomhedens ERP-system samt anvendelse af toldlager.
Ved en automatisering af toldprocesserne reduceres såvel interne som eksterne omkostninger til toldhåndtering.
I mere end 25 år har den idylliske bade- og sommerferieby Hornbæk været inspirationskilde til danske designer Ilse Jacobsens arbejde og kreativitet.
ILSE JACOBSEN HORNBÆK livsstils univers indeholder regnbeklædning, sofistikeret kvindetøj samt raffineret fodtøj og tilbehør.
Derudover omfatter ILSE JACOBSEN HORNBÆK universet blomsterbutikker med navnet BLOMSTEN af ILSE JACOBSEN og en række spa- og skønhedsprodukter med navnet ILSE fra ILSE JACOBSEN til brug hjemme eller under behandlinger på Ilse Jacobsens luksus spa, KURBADET ved ILSE JACOBSEN.
Læs mere om Ilse Jacobsen her.
Lector støtter igen i år op om Kræftens Bekæmpelse og TV2s Knæk Cancer indsamling.
Knæk Cancer er en ambitiøs overskrift. Men det er ikke desto mindre det mål, TV 2 og Kræftens Bekæmpelse har sat sig. Ikke alene, men sammen med danskerne, for kræft er en fælles sag, som kræver en fælles indsats. Vi kan ikke udrette mirakler – men vi vil prøve.
Derfor handler en hel uge om to ting: Oplysning og indsamling. Oplysning om sygdom og helbredelse, om forskning og patienter, om død og ikke mindst om liv. I en række programmer i uge 43 vil TV 2 vise både kendte og nye programmer, der sætter fokus på kræft via personskildringer, oplysning og underholdning. Det er programmer, der vil gøre os klogere, få os til at grine og græde, og forhåbentlig også give os håb for fremtiden.
Vi slutter ugen af med et stort indsamlingsshow lørdag den 27. oktober kl. 20 på TV 2.
Læs mere om Knæk Cancer her.
Flextrafik, der er et forretningsområde under Movia, og som varetager handicapkørsels-ordningen på Sjælland og visiteret kørsel for kommuner og regioner, har valgt ESS, ESS Web og ESS Portal til journalisering af oprettelse af abonnenter samt håndtering af klager over kørsel.
Læs mere om Movia Flextrafik her.
Lector har deltaget i udbuddet omkring konsulentydelser til Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen.
Vi kan med glæde fortælle, at vi har kvalificeret os blandt de leverandører, der de næste 4 år kan levere IT-konsulenter på Rammeaftale 3, Ressourceindlån og body shopping, til Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen.
Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen (TBST) er en styrelse under Transport-, Bygnings- og Boligministeriet med arbejdsopgaver, der er placeret mellem det politiske niveau og branchens virksomheder samt boligsektoren. Færdselsstyrelsen, der har domicil i Ribe, er en del af TBST.
TBST har ansvar for en lang række myndighedsopgaver inden for områderne jernbane, luftfart, vejtransport, bilteknik, færdselsområdet, postområdet samt kollektiv trafik. Endvidere varetager styrelsen opgaver inden for VVM-godkendelser for vej, jernbane og havne, maritim sikring på havneområdet og har ansvaret for driften af Bornholms Lufthavn.
Læs mere om Trafik- Bygge- og Boligstyrelsen her.
Vi er stolte over at kunne meddele, at vi har kvalificeret os blandt de leverandører, der kan levere freelance-konsulenter på 3 rammeaftaler til Danmarks Nationalbank.
Kategorierne er følgende:
- Development and implementation of new functionality based on Microsoft Technologies.
- Development and implementation of standard/framework systems.
- Adaption of existing IT Systems.
Hver rammeaftale løber over 4 år.
Nationalbanken er Danmarks centralbank. Det er en selvejende og uafhængig institution. I lov om Danmarks Nationalbank fra 1936 fremgår Nationalbankens uafhængighed ved, at Nationalbankens direktion har eneansvaret for at fastsætte de pengepolitiske renter.
Nationalbankens tre overordnede formål er at være med til at sørge for stabile priser, sikre betalinger og stabilitet i det finansielle system.
Læs mere om Danmarks Nationalbank her.
Vi er glade for at kunne støtte op omkring Julemærkefondens arbejde om kampen for et børneliv uden mobning, ensomhed og mistrivsel, og har valgt at donere julens sparede porto til Julemærkefonden, ved at sende julehilsner ud på e-mail.
Se gavebevis her.
I over 100 år har Julemærkehjemmene hjulpet udsatte børn. I starten var udfordringen tuberkulose. I dag handler det om at hjælpe børn mod mobning, ensomhed og overvægt.
De fem Julemærkehjem hjælper hvert år omkring 1.000 børn i alderen fra 7-14 år videre i livet. På Julemærkehjemmene får børnene hjælp til at komme ud af mobning og isolation. Samtidig lærer de om sund kost og motion, så de taber sig. De får selvtillid, så de igen kan smile til livet.
Du kan læse mere om Julemærkefonden her.
Lector har valgt at rette fokus på en gruppe af børn, som man ofte ikke hører så meget om, men som vi i udsendelsesrækken ”De sjældne danskere” på TV2 blev bekendt med gennem Piet, Bastian og Hjalte, som på glimrende vis forklarer os, hvordan det er at leve med en sjælden kompliceret sygdom.
Børnene er tilknyttet Center for Sjældne Sygdomme på Rigshospitalet, som arbejder med børn med sjældne, arvelige, komplekse oftest multiorgansygdomme med behov for højt specialiseret og tværfaglig behandling.
Børnene er født med sjældne syndromer, der hver især er forskellige og som involverer flere dele af kroppen f.eks. syn, hørelse, hjerte, vækst og udvikling.
Det er centerets opgave at hjælpe børnene og familierne – i første omgang med at stille den korrekte diagnose samt fortælle familierne om fremtiden og planlægge behandlingen.
Center for Sjældne Sygdomme koordinerer derefter kontrol og behandling på de mange forskellige afsnit, som barnet typisk følges på.
For at kunne vurdere udseende og misdannelser før en evt. operation, og senere effekten af ændret udseende/korrektion, skal børnene fotograferes. Til dette ønsker afdelingen sig bl.a. en iPad til tegnefilm, som skal gøre det sjovere for børnene at være til fotografen.
Du kan læse mere om de ”De sjældne danskere” her.
Du kan læse mere om Center for Sjældne Sygdomme her.
Nationalt ID-center er en organisatorisk del af Udlændinge-og Integrationsministeriet, men opererer uafhængigt. Nationalt ID-centers primære opgave er at yde rådgivning og bistand til danske myndigheder i forhold til spørgsmål om fastlæggelse og kontrol af udlændinges identitet.
Læs mere om Nationalt ID-center her.
TeamShare er valgt som bedste tilbud efter udbud.
TeamShare skal erstatte Midttrafiks SBSYS-løsning og skal håndtere både traditionelle ESDH-funktioner, men også klager, kundehenvendelser, kvalitetsopfølgning, møder og selvfølgelig også være tilgængeligt fra mobile enheder.
Lector er totalleverandør og skal stå for hele leverancen inkl. hosting.
Vi er dermed Single Point of Contact, hvilket betyder at Midttrafik har et sted at henvende sig, uanset spørgsmål.
Trafikselskabet Midttrafik står i spidsen for den kollektive trafik i Midtjylland og administrerer den kollektive trafik med finansiering fra Region Midtjylland og de 19 kommuner i regionen.
Midttrafik sørger bl.a. for planlægning og koordinering af bustrafikken, gennemførelse af udbud og kontraktadministration, kvalitetskontrol, fastsættelse af priser og rejseregler, kundeservice til information og markedsføring af den kollektive trafik.
Læs mere om Midttrafik her.
Fibia har valgt TeamShare som ny ESDH-løsning, og skal erstatte deres nuværende SharePoint-løsning.
TeamShare er valgt pga. systemets brugervenlighed og skal sørge for at holde tempoet oppe i udrulningen af fibernet-forbindelser på tværs af Danmark.
Fibia er navnet på NRGis og SEAS-NVEs fælles fibernetselskab. Fibia er blandt Danmarks største, og har lagt fibernet på store dele af Sjælland, Øerne og i Østjylland.
Fibia har passeret mere end 300.000 husstande og erhvervsvirksomheder med fibernet, og har flere end 140.000 kunder. Fibias hovedkontor ligger i Svinninge på Sjælland.
Læs mere om Fibia her.
Lector søger en teknisk dygtig og kundefokuseret supporter til at hjælpe vores danske kunder, som er fortrinsvis store og mellemstore virksomheder, der anvender Teamshare (sags- og dokumenthåndteringssystem) og ESS (digital sagsbehandling af kundehenvendelser).
Outfit International har valgt toldløsningen Logistics Trading Services (LTS) fra Lector som deres nye platform til toldbehandling.
Outfit International A/S ønsker selv at forestå samtlige toldprocesser og dermed udnytte de muligheder som LTS tilbyder med fokus på optimering og automatisering.
LTS tilbyder bl.a. datavalidering samt fuld dokumentation for samtlige transaktioner, ved direkte integration til virksomhedens ERP-system Navision. Outfit International får tillige LTS-Warehouse til håndtering af toldoplag og ”Turn” til direkte indfortoldning af varer til det norske marked.
Outfit International A/S har produceret kvalitetsjagttøj i mere end 40 år. Flot design, lækre materialer, høj kvalitet og en enestående forståelse for at drive forretning i en krævende branche er opskriften på Outfit International A/S (tidl. Seeland International A/S) stadigt mere markante position i markedet for jagttøj og -udstyr. Siden etableringen i 1976 er virksomheden organisk vokset fra få til 80 medarbejdere, der fra centrallageret i Greve udvikler og designer jagttøj og -udstyr til butikker og forhandlere i primært Europa, og mange andre lande.
Læs mere om Outfit International her.
Lector er med på Danmarks største Supply Chain konference den 19. juni i Fredericia, hvor vi viser Lectors cloudbaseret toldløsning Logistics Trading Services (LTS), der understøtter hele toldprocessen fra import af varer fra lande uden for EU, toldoplagsregnskab, og til salg til lande inden- eller uden for EU.
Læs mere om LTS her.
Den Danske Supply Chain konference, som samler nogle af Danmarks dygtigste eksperter, henvender sig til alle, der arbejder med eller har ansvar for virksomhedens logistik og Supply Chain Management.
Læs mere om konferencen her.

Lector har igen modtaget den uafhængige eksterne bekræftelse på, at vi overholder kravene i databeskyttelsesforordningen (GDPR).
Lector er således pr. juli 2019 igen revisionsgodkendt med ISAE-3000 erklæring fra REVI-IT for overholdelse af lovens bestemmelser om beskyttelse af personfølsomme data.
Du kan læse mere GDPR i Lector her.
Tak til vores kunder for en stor deltagelse i vores kundetilfredshedsundersøgelse.
Vi er stolte af, at 97% af vores kunder er tilfredse med Lector som leverandør, heraf næsten 60% meget tilfredse.
97% angiver at de også vil være kunder næste år, og 95% vil anbefale os til andre potentielle kunder.
Feedback fra vores kunder er vigtig for os i forhold til vores bestræbelser på hele tiden at blive bedre.
Nedenstående er et lille uddrag af de åbne kommentarer fra undersøgelsen:
God kundeservice og konstruktive og velkvalificerede medarbejdere, der arbejder seriøst på at levere de ønskede ydelser
Det bliver en gentagelse af, hvad jeg plejer at sige. Jeg oplever, at I i ganske sjælden grad formår at sætte jer ind i jeres kunders behov og virkelighed. I gør al ting med jeres kunders bedste for øje. Jeg oplever også, at I er loyale og troværdige, hvilket har stor betydning i det samarbejde, I har med vores øvrige leverandører. Jeg har fuld tillid til, at det I foreslår af løsninger, er det samlede set bedste for mig som kunde. Jeg opfatter jer i langt højere grad som samarbejdspartner end som leverandør.
En god support, som også kan give forslag til løsninger.
Vi har også fået input med ting vi kan gøre bedre, heldigvis i mindre omfang end tidligere år. Vi er i fuld gang med handlingsplaner for disse områder.
Efter flere henvendelser fra vore kunder vedr. muligheden for at kunne foretage indfortoldninger i Norge af varer fra EU toldlager, har Lector udviklet et modul med henblik på at kunne vende - ”Turn” - en dansk udførsel til en norsk import / indfortoldning.
Turn-modulet sørger for, at samtidig med at der dannes en dansk udførsel, kreeres en norsk import, som fra LTS kan sendes direkte til Toll i Norge.
Denne mulighed åbner nu op for, at det ikke længere er nødvendigt for de danske virksomheder at abonnere på en sådan ”service” hos en evt. norsk samarbejdspartner, men at det foretages automatisk i vores LTS-system.
LTS vil ligeledes danne de nødvendige dokumenter til brug for transporten af varerne til Norge.
Ønsker du at vide mere omkring modulet, kontakt venligst Claus Bruus Olesen på cbo@lector.dk eller ring på 31414910.
Du kan læse mere om Lectors toldsystem LTS her.
Sammen stopper vi svigt!
Lector har valgt at sponsorere Børns Vilkår, for at støtte op omkring kampen for at intet barn i Danmark svigtes - hverken af barnets nærmeste voksne eller samfundet.
Vi finder det vigtigt at tage ansvar for mennesker og miljø og udøve socialt engagement i det samfund, vi lever i. Det er især vigtigt for os at støtte op om børn og unge.
Du kan læse mere om Børns Vilkår her.

Vi har netop modtaget resultatet af vores måling af arbejdsglæde og medarbejdertilfredshed.
I år slår vi rekord på næsten alle spørgsmål og kan konkludere at:
- alle er tilfredse, heraf er hele 86% meget tilfredse
- alle vil anbefale Lector som arbejdsplads
- alle ønsker, at Lector også er deres arbejdsplads til næste år
- 95% angiver, at de har glædet sig til at komme på arbejde de fleste dage, og har det rigtig godt når de er her
Når vores kolleger er glade på arbejde, kommer de glade hjem til deres familie og venner!
Når vi har glade kolleger, udviser de glæde og imødekommenhed overfor vores kunder
Og vi tror på, at meget tilfredse medarbejdere er loyale, og klar til at yde en indsats, også når det brænder på og er svært.
Det er værd at kæmpe og gå på arbejde for, hver dag!

Lector deltager 30. oktober på konferencen Digitale Forretningsløsninger 2019 på ARKEN Museum for Moderne Kunst, hvor der sættes fokus på CRM, Den automatiserede virksomhed, Kundeservice & design thinking, ESDH/ECM & compliance, Rapportering, BI & CPM og ERP.
Christian Kirkedal fra Lector har kl. 13:15 - 13:40 bl.a. et indlæg omkring automatisk understøttelse af compliance og GDPR.
- Hvordan sikrer du compliance samtidig med at der er tid til rigtigt arbejde?
- Hør om standardløsninger kan understøtte behovet for fleksible arbejdsgange og faste rammer samtidigt.
Læs mere om konferencen her.
Midttrafik valgte i foråret ”TeamShare” som deres kommende sagssystem med tilhørende outsourcing af drift og vedligeholdelse af servere og løsning til Lector.
Efter et vellykket projekt- og uddannelsesforløb, gik Midttrafik i fuld drift i slutningen af september.
Ud over levering af standard-systemet ”TeamShare”, har Midttrafik fået opsat / udviklet følgende special-funktionalitet til understøttelse af organisationens forretningsgange:
- Integration til CVR registreret til automatisk vedligeholdelse af firma-kontakter
- Integration til First Agenda gennem TeamShares møde-modul
- Integration til Midttrafiks økonomi-system i forbindelse med udbetalinger til kunders NemKonto
- Integration til Midttrafiks kontaktformularer (kundehenvendelser), hvorved sager oprettes direkte i TeamShare til efterfølgende sagsbehandling
- Opsætning af workflow til understøttelse af kvalitetskontrol
- Konvertering af sags- og kontaktdata fra det eksisterende sagssystem SBSYS
Læs mere om Midttrafik her.
Dechra Veterinary Products A/S har valgt LTS som deres nye platform til toldbehandling, og dermed udnytter de muligheder som LTS tilbyder med fokus på optimering, automatisering og minimering af de toldrelaterede udgifter.
Med en stor eksport til bl.a. Norge, kan LTS være med til at minimere Dechra’s udgifter hertil, ved brug af vort nye modul ”Turn”, hvor man kan ”vende” en dansk udførsel til en norsk import.
Det er derfor ikke længere nødvendigt for Dechra, at abonnere på en sådan ”service” hos en norsk samarbejdspartner, ikke mindst da man samtidig får dannet de nødvendige dokumenter til brug for transporten.
Du kan læse mere om Dechra her.
Vi er glade for at kunne annoncere, at ESS-modulerne Portal og Web fra næste release understøtter brugen af skærmlæsere som JAWS og NVDA for blinde og svagtseende. Det gør det muligt for endnu flere at anvende ESS i dagligdagen.
Er du interesseret i at høre mere om ESS, er du velkommen til at kontakte Christian Kirkedal på cki@lector.dk eller +45 60 70 70 60.
Læs mere om ESS her.
Lector l Ordrupvej 101 l 2920 Charlottenlund l Tel. +45 44 50 21 50 l info@lector.dk l CVR-nr. 10 02 16 18 l Følg os på
© Lector 2019