Danmarks Indsamling er hele Danmarks indsamling. En gang om året går 12 humanitære organisationer og DR sammen og samler ind for at hjælpe mennesker i nogle af verdens fattigste lande med at nå FNs Udviklingsmål.
Danmarks Indsamling gør en enorm indsats i verdens fattigste områder, hvor behovet er størst. Derfor formulerer organisationerne hvert år 12 projekter inden for et specifikt tema, så Danmark og Danmarks Indsamling i fællesskab løfter et helt område.
Siden Danmarks Indsamling blev afholdt første gang i februar 2007, har danskerne bidraget med mere end 869 millioner kroner, der har hjulpet mere end syv millioner mennesker til en bedre tilværelse og en fremtid. I jubilæumsåret 2016 samlede danskerne mere end 97 millioner kroner ind under overskriften ‘10 år mod fattigdom’.
Siden 2014 har Danmarks Indsamling været målrettet alle de lande, der optræder på OECD’s liste over verdens fattigste lande, hvilket betyder at organisationerne også har mulighed for at starte udviklingsprojekter i for eksempel Latinamerika og Sydøstasien, som sammen med Afrika huser nogle af verdens allermest udsatte befolkningsgrupper.
Læs mere om Danmarks Indsamling her

Landsindsamlingsdagen er en dag, hvor danskerne sætter bekæmpelse af kræft på dagsordenen.
I 2016 var over 3.000 frivillige og ca. 28.000 indsamlere med til at samle mere end 36,5 mio. kr. ind ved landsindsamlingen.
Alle der er involveret i landsindsamlingen har en væsentlig andel i Kræftens Bekæmpelses indsats indenfor forskning, forebyggelse og patientstøtte – en indsats, der skaber håb og redder liv.
Du kan læse mere om Landsindsamling 2017 her.
Fredninger har i snart 100 år været et meget vigtigt redskab til at beskytte landskaber, naturen, dyr og planter og deres levesteder.
Gennemførelse af fredninger sker i særlige nævn – fredningsnævn.
Et fredningsnævn består af en formand, der skal være dommer, og som udpeges af miljø- og fødevareministeren. Et medlem der udpeges at miljø- og fødevareministeren, og et medlem, der vælges af kommunalbestyrelsen i den kommune, det pågældende areal er beliggende. Dvs. disse medarbejdere er til daglig ansat i forskellige myndigheder som f.eks. Danmarks Domstole etc.
TeamShare er valgt pga. muligheden for Ekstern Adgang fra en vilkårlig pc med blot en internetforbindelse og kan fungere som en perfekt platform til behandling og deling af fredningssager.
Alle medarbejdere i landets 13 fredningsnævn har nu gennemført en uddannelse i TeamShare og alle fremtidige fredninger vil blive journaliseret og behandlet med TeamShare.
Lector har stået for denne uddannelse i samarbejde med Miljøstyrelsen.
Fredningsnævnene behandler primært to typer sager – sager om nye fredninger, afgørelse om, at et område skal fredes – ofte sager, der strækker sig over flere år, samt sager om dispensationer fra fredninger, typisk ansøgning om opførelse af byggeri eller lign., der ikke umiddelbart er i forhold til den pågældende fredning. Det enkelte fredningsnævn udgør en selvstændig myndighed.
Læs mere om Fredningsnævn i Danmark her.

Lector deltager i DANVA Årsmøde 2017, som afholdes torsdag den 18. maj og fredag den 19. maj 2017 i Musikhuset Aarhus.
Årsmødet er det årlige træf for danske vandværker, som samles fra hele Danmark.
Med vores erfaring fra kunder i branchen og vores vedvarende fokus, ønsker vi at give endnu flere mulighed for at se, hvordan TeamShare kan hjælpe med at lette dagligdagen for brugerne.
Skulle du lægge vejen forbi, så kom endelig og hils på os på stand nr. 28.
Læs mere om arrangementet her.
Vi er stolte over at kunne meddele, at Zizzy Denmark ApS har valgt LTS som deres nye platform til toldbehandling.
En automatisering af toldprocesserne skal medvirke til at understøtte den forventede vækst i varehåndteringen hos Zizzi.
Implementeringen starter med det samme, og det fulde system forventes gennemført i løbet af 2017.
Du kan læse mere om Zizzy Denmark ApS her.
Vi har netop afsluttet vores kundetilfredshedsundersøgelse blandt vores kunder.
Vi siger tak for den store deltagelse på mere end 55%, og glæder os over, at mere end 92% af vores kunder er meget tilfredse eller tilfredse med Lectors produkter og ydelser, ligesom der i forholdet med Lector, som leverandør og partner, er (94%) meget tilfredse eller tilfredse kunder.
Vi sætter ligeledes stor pris på de uddybende kommentarer, som er vigtige for os i forhold til vores indsatsområder.
Nedenstående er et lille uddrag af disse kommentarer:
- I bør få prisen som Danmarks bedste support.
- Altid søde, imødekommende og tålmodige, og mine fejl bliver løst.
- Stabilitet, seriøsitet, stor teknisk kompetence.
- Det gode samarbejde mellem salgsafdelingen/supportfunktionen og os (medarbejdere/ledelse).
- Forstår os som forretning. Er fleksibel i forhold til tilknytning af resurser.
- Den åbne konstruktive dialog, og sige tingene som de er, og en uformel tone.
Vi har trukket lod blandt alle ikke anonyme besvarelser på vores kundetilfredshedsundersøgelse. Vinderen har fået direkte besked.
TeamShare skal anvendes som sags- og dokumenthåndteringsløsning hos FødevareDanmark og de underliggende organisationer.
FødevareDanmark består af en fælles administration for flere dele af fødevaresektoren, og skal anvende TeamShare til at håndtere såvel deres interne dokumenter, som korrespondance med medlemmer og andre kontakter, så der sikres hurtige og effektive arbejdsgange og god service.
For at sikre størst muligt gevinst af TeamShare, er der fra starten tænkt på integration til økonomisystemet, således at data altid er opdateret og ikke skal håndteres flere gange, samt at de relevante oplysninger altid er tilgængelige for alle medarbejdere.
FødevareDanmark er en paraplyorganisation for navnlig små og mellemstore virksomheder inden for fødevaresektoren, og består af Danske Slagtermestre, Ostehandlerforeningen for Danmark, Danmarks Fiskehandlere og SMV Fødevarer. FødevareDanmark hjælper de deltagende virksomheder på områder som fødevarelovgivning, arbejdsmiljø, økonomirådgivning m.v.
Læs mere om FødevareDanmark her.
TeamShare ERFA-møde - Onsdag 22/11-2017
Sted:
IDA Ingeniørforeningen, Kalvebod Brygge 31-33, 1780 København V
Tilmelding:
Senest tirsdag den 14. november 2017 via mail til Hanne Boutrup hab@lector.dk med navne og e-mail adresser på de personer, der deltager.
Efter at have deltaget i inviteret udbud er TeamShare blevet valgt som Movias nye ESDH-løsning.
TeamShare skal erstatte Movias nuværende ældre system, som ikke længere lever op til de krav, der er til en moderne ESDH-løsning. Desuden er løsningen ikke compliant med den kommende EU-persondataforordning.
Movia har derfor valgt TeamShare for at kunne opfylde både lovmæssige krav, og for at kunne tilbyde medarbejderne en effektiv og konfigurerbar standard ESDH-løsning.
Movia er Danmarks største trafikselskab med over 200 millioner passagerer om året, små 500 buslinjer og ti lokalbanestrækninger. Movia står for planlægningen af bus-, flex- og lokalbanetrafikken i Østdanmark.
Læs mere om Movia her.
Knæk Cancer er en ambitiøs overskrift. Men det er ikke desto mindre det mål, TV 2 og Kræftens Bekæmpelse har sat sig. Ikke alene, men sammen med danskerne, for kræft er en fælles sag, som kræver en fælles indsats. Vi kan ikke udrette mirakler – men vi vil prøve.
Derfor handler en hel uge om to ting: Oplysning og indsamling. Oplysning om sygdom og helbredelse, om forskning og patienter, om død og ikke mindst om liv. I en række programmer i uge 43 vil TV 2 vise både kendte og nye programmer, der sætter fokus på kræft via personskildringer, oplysning og underholdning. Det er programmer, der vil gøre os klogere, få os til at grine og græde, og forhåbentlig også give os håb for fremtiden. Vi slutter ugen af med et stort indsamlingsshow lørdag den 28. oktober kl. 20 på TV 2.
Læs mere om Knæk Cancer her.
Vi er stolte over at kunne meddele at HKKF - Hærens Konstabel- og Korporalforening har valgt TeamShare som deres kommende ESDH-løsning, planlagt til at gå i luften i starten af 2018. De første workshops er allerede afholdt.
TeamShare skal understøtte hele foreningen, bl.a. med effektiv medlemsservice, håndtering af arbejdsskadesager m.v.
Der er fra starten tænkt på effektiv understøttelse af medarbejdernes arbejdsgange og derfor skal TeamShare også integreres med HKKF’s nye medlemshåndteringsløsning, MemberCare, særlige tilpassede visninger af skadesager og medlemsoplysninger.
Hærens Konstabel- og Korporalforening organiserer ca. 4.000 medlemmer, der alle er ansatte i den danske hær. HKKF arbejder hårdt på at sikre bedre vilkår og støtteforanstaltninger i forbindelse med international tjeneste og udstationering ved krig eller lignende. Derudover arbejder de også hårdt på at sikre en veteranpolitik, der gavner medlemmerne, når de vender hjem fra udsendelse.
Læs mere om HKKF her.
Lector har deltaget i udbuddet omkring konsulentydelser tilSundhedsdatastyrelsen.
Vi kan med glæde fortælle, at vi har kvalificeret os blandt de leverandører, der i de næste 4 år kan levere IT-konsulenter indenfor udvalgte kompetenceområder til Sundhedsdatastyrelsen, Lægemiddelstyrelsen og ministeriets koncern-IT.
Sundhedsdatastyrelsen er en del af Sundheds- og Ældreministeriets koncern, og omfatter ca. 220 medarbejdere, som arbejder bl.a. med digitaliseringen af sundhedsområdet, samt monitorerer og følger op på politiske mål omkring kvalitet og effektivitet på sundhedsområdet. Sundhedsdatastyrelsen står også bag det Fælles Medicinkort.
Lægemiddelstyrelsen beskæftiger ca. 400 medarbejdere, og arbejder bl.a. med godkendelser og kontrol af lægemidler og medicinsk udstyr, samt apoteksbranchen.
Læs mere om Sundhedsdatastyrelsen her.
DR og de 12 største organisationer samler ind til 12 konkrete projekter i Afrika og Asien.
Projekter, der skal hjælpe nogle af de millioner af børn, der vokser op uden et barndomshjem. Børn på flugt fra krig, fattigdom, sult og sygdom. Børn, som kæmper hver dag for at overleve et liv, hvor de alt for tidligt er tvunget til at blive voksne. Børn, der lever som nomader og ikke ved, om de skal tilbringe natten i et telt, i en forladt bygning eller på gaden. Børn på flugt fra soldater og folk, der vil dem ondt. Børn, der i jagten efter mad og bolig tvinges til tiggeri, tyveri og prostitution for at kunne klare sig.
FN vurderer, at der er op mod 150 millioner gadebørn i verden. Og millioner af børn lever i flygtningelejre og er på flugt. Derfor er der akut behov for hjælp.
Indsamlingen kulminerer med et stort tv-show den 3. februar 2018 på DR1.
Læs mere om Danmarks Indsamling 2018 her.

Vi er stolte over at kunne meddele, at Selfmade (tidligere Stof & Stil) har valgt LTS som deres nye platform til håndtering af virksomhedens toldprocesser.
Selfmade har med toldløsningen Logistics Trading Services (LTS) valgt en fleksibel cloudbaseret standardløsning, som kan understøtte den forventede vækst i virksomhedens toldhåndtering fremadrettet.
Selfmade (tidligere Stof & Stil) er en moderne designvirksomhed med 25 butikker i Danmark, Norge, Sverige og Tyskland, som er grundlagt tilbage i 1980 i Herning af ægteparret Marianne og Peter Lerche.
Selfmade designer og producerer deres egne metervarer, og med 37 års erfaring, viden og knowhow inden for mode- og designbranchen er det virksomhedens mål, at gøre det nemt for kunderne at skabe sine egne kreative gør det selv-projekter.
Læs mere om Selfmade her.
Søstrene Grene har et stort og varieret vareudbud, som sælges i 200 butikker fordelt på 15 forskellige markeder. Varerne importeres, lægges på toldlager og en stor del reeksporteres.
Denne proces er toldmæssigt meget kompleks og har tidligere været varetaget af en ekstern leverandør.
For at forenkle og få en mere gennemsigtig proces har Søstrene Grene valgt at hjemtage fortoldningerne og kontrollen af toldforpligtelserne, og man har valgt Lectors LTS løsning til dette arbejde.
De forenklede processer har minimeret de totale omkostninger, mens genbrug af eksisterende data sikrer, at et minimum af genindtastning er nødvendig.
Søstrene Grene er en dansk butikskæde, som blev grundlagti Aarhus i 1973 af Inger Grene og hendes ægtemand Knud Cresten Vaupell Olsen. Ingers søster Ruth Grene var også involveret i butikken i starten.
Søstrene Grene udvikler designs inden for blandt andet kategorierne interiør, papirvarer, gaveindpakning, hobby, køkken og legetøj, som sælges i 150 butikkerfordelt på 15 forskellige markeder.
Læs mere om Søstrene Grene her.
Vi er stolte over at kunne meddele, at Nordjyllands Trafikselskab har valgt ESS som den løsning, der skal erstatte deres nuværende løsning fra SBSYS til håndtering af kundehenvendelser.
ESS skal blandt andet integreres i NT’s eksisterende hjemmeside, til Rejseplanen og NT’s telefonsystem, så det sikres at kunderne også fremover får den bedst mulige kundeservice
Implementering af det fulde system forventes gennemført i løbet af 2018.
Læs mere om ESS til kundehenvendelser her.
Nordjyllands Trafikselskab (NT) er et administrationsselskab, der planlægger kollektiv trafik i Nordjylland. NT fastlægger ruter og køreplaner for de regionale busser, der kører ud over kommunegrænserne, og for bybusdriften i Brønderslev, Frederikshavn, Hjørring, Hobro, Nykøbing og Thisted samt Nordjyske Jernbaner. Desuden for lokalruter i alle Nordjyske kommuner bortset fra Aalborg.
Læs mere om NT her.
Konferencen afholdes den 14. juni 2018 kl. 8.30 - 16.30 i DGI-byen, Tietgensgade 65, 1704 København V.
Du er velkommen til at kigge forbi os, og få en uforpligtende demo af LTS. Du kan læse mere om Den Danske Supply Chain Konference her.
Lector har modtaget en uafhængig ekstern bekræftelse på, at vi overholder kravene i databeskyttelsesforordningen (GDPR).
Lector er pr. 6. juli 2018 revisionsgodkendt med ISAE-3000 erklæring fra REVI-IT for overholdelse af lovens bestemmelser om beskyttelse af personfølsomme data.
Du kan finde erklæringen her.
Schou Company A/S (tidligere HP Schou) har med Lectors toldløsning Logistics Trading Services (LTS) valgt en fleksibel automatiseret cloudbaseret standardløsning til at få kontrol over toldangivelser i forbindelse med ind- og udførsel af varer.
LTS sørger samtidig for, at der ikke bliver betalt for meget told for varer der udføres af EU, da LTS understøtter samtlige toldprocesser.
Ved genanvendelse af allerede eksisterende data i ERP-systemet minimeres fejl og tidsforbrug. Løsningen er sat i drift.
Schou Company A/S har med sit hovedkontor beliggende i Kolding og afdeling i Kina nordens største udvalg af nonfood-varer.
Schou Company lagerfører på ca. 80.000 m2. lagerplads et bredt sortiment inden for områderne DIY, Home and Kitchen, Outdoor og Garden and Leisure.
Schou Isenkram stiftes i 1963 af Andreas Schou, og HP Værktøj i 1989 af Hans Roed Pedersen.
Schou Company A/S ejes i dag af Schou Holding A/S.
Læs mere Schou Company her.
Vi er stolte over at kunne meddele, at Ilse Jacobsen Holding A/S har valgt LTS som deres nye platform til toldbehandling. Formålet med implementering af LTS er en automatisering af de toldmæssige procedurer ved genanvendelse af data fra virksomhedens ERP-system samt anvendelse af toldlager.
Ved en automatisering af toldprocesserne reduceres såvel interne som eksterne omkostninger til toldhåndtering.
I mere end 25 år har den idylliske bade- og sommerferieby Hornbæk været inspirationskilde til danske designer Ilse Jacobsens arbejde og kreativitet.
ILSE JACOBSEN HORNBÆK livsstils univers indeholder regnbeklædning, sofistikeret kvindetøj samt raffineret fodtøj og tilbehør.
Derudover omfatter ILSE JACOBSEN HORNBÆK universet blomsterbutikker med navnet BLOMSTEN af ILSE JACOBSEN og en række spa- og skønhedsprodukter med navnet ILSE fra ILSE JACOBSEN til brug hjemme eller under behandlinger på Ilse Jacobsens luksus spa, KURBADET ved ILSE JACOBSEN.
Læs mere om Ilse Jacobsen her.
Lector støtter igen i år op om Kræftens Bekæmpelse og TV2s Knæk Cancer indsamling.
Knæk Cancer er en ambitiøs overskrift. Men det er ikke desto mindre det mål, TV 2 og Kræftens Bekæmpelse har sat sig. Ikke alene, men sammen med danskerne, for kræft er en fælles sag, som kræver en fælles indsats. Vi kan ikke udrette mirakler – men vi vil prøve.
Derfor handler en hel uge om to ting: Oplysning og indsamling. Oplysning om sygdom og helbredelse, om forskning og patienter, om død og ikke mindst om liv. I en række programmer i uge 43 vil TV 2 vise både kendte og nye programmer, der sætter fokus på kræft via personskildringer, oplysning og underholdning. Det er programmer, der vil gøre os klogere, få os til at grine og græde, og forhåbentlig også give os håb for fremtiden.
Vi slutter ugen af med et stort indsamlingsshow lørdag den 27. oktober kl. 20 på TV 2.
Læs mere om Knæk Cancer her.
Flextrafik, der er et forretningsområde under Movia, og som varetager handicapkørsels-ordningen på Sjælland og visiteret kørsel for kommuner og regioner, har valgt ESS, ESS Web og ESS Portal til journalisering af oprettelse af abonnenter samt håndtering af klager over kørsel.
Læs mere om Movia Flextrafik her.
Lector har deltaget i udbuddet omkring konsulentydelser til Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen.
Vi kan med glæde fortælle, at vi har kvalificeret os blandt de leverandører, der de næste 4 år kan levere IT-konsulenter på Rammeaftale 3, Ressourceindlån og body shopping, til Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen.
Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen (TBST) er en styrelse under Transport-, Bygnings- og Boligministeriet med arbejdsopgaver, der er placeret mellem det politiske niveau og branchens virksomheder samt boligsektoren. Færdselsstyrelsen, der har domicil i Ribe, er en del af TBST.
TBST har ansvar for en lang række myndighedsopgaver inden for områderne jernbane, luftfart, vejtransport, bilteknik, færdselsområdet, postområdet samt kollektiv trafik. Endvidere varetager styrelsen opgaver inden for VVM-godkendelser for vej, jernbane og havne, maritim sikring på havneområdet og har ansvaret for driften af Bornholms Lufthavn.
Læs mere om Trafik- Bygge- og Boligstyrelsen her.
Vi er stolte over at kunne meddele, at vi har kvalificeret os blandt de leverandører, der kan levere freelance-konsulenter på 3 rammeaftaler til Danmarks Nationalbank.
Kategorierne er følgende:
- Development and implementation of new functionality based on Microsoft Technologies.
- Development and implementation of standard/framework systems.
- Adaption of existing IT Systems.
Hver rammeaftale løber over 4 år.
Nationalbanken er Danmarks centralbank. Det er en selvejende og uafhængig institution. I lov om Danmarks Nationalbank fra 1936 fremgår Nationalbankens uafhængighed ved, at Nationalbankens direktion har eneansvaret for at fastsætte de pengepolitiske renter.
Nationalbankens tre overordnede formål er at være med til at sørge for stabile priser, sikre betalinger og stabilitet i det finansielle system.
Læs mere om Danmarks Nationalbank her.
Vi er glade for at kunne støtte op omkring Julemærkefondens arbejde om kampen for et børneliv uden mobning, ensomhed og mistrivsel, og har valgt at donere julens sparede porto til Julemærkefonden, ved at sende julehilsner ud på e-mail.
Se gavebevis her.
I over 100 år har Julemærkehjemmene hjulpet udsatte børn. I starten var udfordringen tuberkulose. I dag handler det om at hjælpe børn mod mobning, ensomhed og overvægt.
De fem Julemærkehjem hjælper hvert år omkring 1.000 børn i alderen fra 7-14 år videre i livet. På Julemærkehjemmene får børnene hjælp til at komme ud af mobning og isolation. Samtidig lærer de om sund kost og motion, så de taber sig. De får selvtillid, så de igen kan smile til livet.
Du kan læse mere om Julemærkefonden her.
Lector har valgt at rette fokus på en gruppe af børn, som man ofte ikke hører så meget om, men som vi i udsendelsesrækken ”De sjældne danskere” på TV2 blev bekendt med gennem Piet, Bastian og Hjalte, som på glimrende vis forklarer os, hvordan det er at leve med en sjælden kompliceret sygdom.
Børnene er tilknyttet Center for Sjældne Sygdomme på Rigshospitalet, som arbejder med børn med sjældne, arvelige, komplekse oftest multiorgansygdomme med behov for højt specialiseret og tværfaglig behandling.
Børnene er født med sjældne syndromer, der hver især er forskellige og som involverer flere dele af kroppen f.eks. syn, hørelse, hjerte, vækst og udvikling.
Det er centerets opgave at hjælpe børnene og familierne – i første omgang med at stille den korrekte diagnose samt fortælle familierne om fremtiden og planlægge behandlingen.
Center for Sjældne Sygdomme koordinerer derefter kontrol og behandling på de mange forskellige afsnit, som barnet typisk følges på.
For at kunne vurdere udseende og misdannelser før en evt. operation, og senere effekten af ændret udseende/korrektion, skal børnene fotograferes. Til dette ønsker afdelingen sig bl.a. en iPad til tegnefilm, som skal gøre det sjovere for børnene at være til fotografen.
Du kan læse mere om de ”De sjældne danskere” her.
Du kan læse mere om Center for Sjældne Sygdomme her.
Nationalt ID-center er en organisatorisk del af Udlændinge-og Integrationsministeriet, men opererer uafhængigt. Nationalt ID-centers primære opgave er at yde rådgivning og bistand til danske myndigheder i forhold til spørgsmål om fastlæggelse og kontrol af udlændinges identitet.
Læs mere om Nationalt ID-center her.
TeamShare er valgt som bedste tilbud efter udbud.
TeamShare skal erstatte Midttrafiks SBSYS-løsning og skal håndtere både traditionelle ESDH-funktioner, men også klager, kundehenvendelser, kvalitetsopfølgning, møder og selvfølgelig også være tilgængeligt fra mobile enheder.
Lector er totalleverandør og skal stå for hele leverancen inkl. hosting.
Vi er dermed Single Point of Contact, hvilket betyder at Midttrafik har et sted at henvende sig, uanset spørgsmål.
Trafikselskabet Midttrafik står i spidsen for den kollektive trafik i Midtjylland og administrerer den kollektive trafik med finansiering fra Region Midtjylland og de 19 kommuner i regionen.
Midttrafik sørger bl.a. for planlægning og koordinering af bustrafikken, gennemførelse af udbud og kontraktadministration, kvalitetskontrol, fastsættelse af priser og rejseregler, kundeservice til information og markedsføring af den kollektive trafik.
Læs mere om Midttrafik her.
Fibia har valgt TeamShare som ny ESDH-løsning, og skal erstatte deres nuværende SharePoint-løsning.
TeamShare er valgt pga. systemets brugervenlighed og skal sørge for at holde tempoet oppe i udrulningen af fibernet-forbindelser på tværs af Danmark.
Fibia er navnet på NRGis og SEAS-NVEs fælles fibernetselskab. Fibia er blandt Danmarks største, og har lagt fibernet på store dele af Sjælland, Øerne og i Østjylland.
Fibia har passeret mere end 300.000 husstande og erhvervsvirksomheder med fibernet, og har flere end 140.000 kunder. Fibias hovedkontor ligger i Svinninge på Sjælland.
Læs mere om Fibia her.
Lector søger en teknisk dygtig og kundefokuseret supporter til at hjælpe vores danske kunder, som er fortrinsvis store og mellemstore virksomheder, der anvender Teamshare (sags- og dokumenthåndteringssystem) og ESS (digital sagsbehandling af kundehenvendelser).
Outfit International har valgt toldløsningen Logistics Trading Services (LTS) fra Lector som deres nye platform til toldbehandling.
Outfit International A/S ønsker selv at forestå samtlige toldprocesser og dermed udnytte de muligheder som LTS tilbyder med fokus på optimering og automatisering.
LTS tilbyder bl.a. datavalidering samt fuld dokumentation for samtlige transaktioner, ved direkte integration til virksomhedens ERP-system Navision. Outfit International får tillige LTS-Warehouse til håndtering af toldoplag og ”Turn” til direkte indfortoldning af varer til det norske marked.
Outfit International A/S har produceret kvalitetsjagttøj i mere end 40 år. Flot design, lækre materialer, høj kvalitet og en enestående forståelse for at drive forretning i en krævende branche er opskriften på Outfit International A/S (tidl. Seeland International A/S) stadigt mere markante position i markedet for jagttøj og -udstyr. Siden etableringen i 1976 er virksomheden organisk vokset fra få til 80 medarbejdere, der fra centrallageret i Greve udvikler og designer jagttøj og -udstyr til butikker og forhandlere i primært Europa, og mange andre lande.
Læs mere om Outfit International her.
Lector er med på Danmarks største Supply Chain konference den 19. juni i Fredericia, hvor vi viser Lectors cloudbaseret toldløsning Logistics Trading Services (LTS), der understøtter hele toldprocessen fra import af varer fra lande uden for EU, toldoplagsregnskab, og til salg til lande inden- eller uden for EU.
Læs mere om LTS her.
Den Danske Supply Chain konference, som samler nogle af Danmarks dygtigste eksperter, henvender sig til alle, der arbejder med eller har ansvar for virksomhedens logistik og Supply Chain Management.
Læs mere om konferencen her.

Lector har igen modtaget den uafhængige eksterne bekræftelse på, at vi overholder kravene i databeskyttelsesforordningen (GDPR).
Lector er således pr. juli 2019 igen revisionsgodkendt med ISAE-3000 erklæring fra REVI-IT for overholdelse af lovens bestemmelser om beskyttelse af personfølsomme data.
Du kan læse mere GDPR i Lector her.
Tak til vores kunder for en stor deltagelse i vores kundetilfredshedsundersøgelse.
Vi er stolte af, at 97% af vores kunder er tilfredse med Lector som leverandør, heraf næsten 60% meget tilfredse.
97% angiver at de også vil være kunder næste år, og 95% vil anbefale os til andre potentielle kunder.
Feedback fra vores kunder er vigtig for os i forhold til vores bestræbelser på hele tiden at blive bedre.
Nedenstående er et lille uddrag af de åbne kommentarer fra undersøgelsen:
God kundeservice og konstruktive og velkvalificerede medarbejdere, der arbejder seriøst på at levere de ønskede ydelser
Det bliver en gentagelse af, hvad jeg plejer at sige. Jeg oplever, at I i ganske sjælden grad formår at sætte jer ind i jeres kunders behov og virkelighed. I gør al ting med jeres kunders bedste for øje. Jeg oplever også, at I er loyale og troværdige, hvilket har stor betydning i det samarbejde, I har med vores øvrige leverandører. Jeg har fuld tillid til, at det I foreslår af løsninger, er det samlede set bedste for mig som kunde. Jeg opfatter jer i langt højere grad som samarbejdspartner end som leverandør.
En god support, som også kan give forslag til løsninger.
Vi har også fået input med ting vi kan gøre bedre, heldigvis i mindre omfang end tidligere år. Vi er i fuld gang med handlingsplaner for disse områder.
Efter flere henvendelser fra vore kunder vedr. muligheden for at kunne foretage indfortoldninger i Norge af varer fra EU toldlager, har Lector udviklet et modul med henblik på at kunne vende - ”Turn” - en dansk udførsel til en norsk import / indfortoldning.
Turn-modulet sørger for, at samtidig med at der dannes en dansk udførsel, kreeres en norsk import, som fra LTS kan sendes direkte til Toll i Norge.
Denne mulighed åbner nu op for, at det ikke længere er nødvendigt for de danske virksomheder at abonnere på en sådan ”service” hos en evt. norsk samarbejdspartner, men at det foretages automatisk i vores LTS-system.
LTS vil ligeledes danne de nødvendige dokumenter til brug for transporten af varerne til Norge.
Ønsker du at vide mere omkring modulet, kontakt venligst Claus Bruus Olesen på cbo@lector.dk eller ring på 31414910.
Du kan læse mere om Lectors toldsystem LTS her.
Sammen stopper vi svigt!
Lector har valgt at sponsorere Børns Vilkår, for at støtte op omkring kampen for at intet barn i Danmark svigtes - hverken af barnets nærmeste voksne eller samfundet.
Vi finder det vigtigt at tage ansvar for mennesker og miljø og udøve socialt engagement i det samfund, vi lever i. Det er især vigtigt for os at støtte op om børn og unge.
Du kan læse mere om Børns Vilkår her.

Vi har netop modtaget resultatet af vores måling af arbejdsglæde og medarbejdertilfredshed.
I år slår vi rekord på næsten alle spørgsmål og kan konkludere at:
- alle er tilfredse, heraf er hele 86% meget tilfredse
- alle vil anbefale Lector som arbejdsplads
- alle ønsker, at Lector også er deres arbejdsplads til næste år
- 95% angiver, at de har glædet sig til at komme på arbejde de fleste dage, og har det rigtig godt når de er her
Når vores kolleger er glade på arbejde, kommer de glade hjem til deres familie og venner!
Når vi har glade kolleger, udviser de glæde og imødekommenhed overfor vores kunder
Og vi tror på, at meget tilfredse medarbejdere er loyale, og klar til at yde en indsats, også når det brænder på og er svært.
Det er værd at kæmpe og gå på arbejde for, hver dag!

Lector deltager 30. oktober på konferencen Digitale Forretningsløsninger 2019 på ARKEN Museum for Moderne Kunst, hvor der sættes fokus på CRM, Den automatiserede virksomhed, Kundeservice & design thinking, ESDH/ECM & compliance, Rapportering, BI & CPM og ERP.
Christian Kirkedal fra Lector har kl. 13:15 - 13:40 bl.a. et indlæg omkring automatisk understøttelse af compliance og GDPR.
- Hvordan sikrer du compliance samtidig med at der er tid til rigtigt arbejde?
- Hør om standardløsninger kan understøtte behovet for fleksible arbejdsgange og faste rammer samtidigt.
Læs mere om konferencen her.
Midttrafik valgte i foråret ”TeamShare” som deres kommende sagssystem med tilhørende outsourcing af drift og vedligeholdelse af servere og løsning til Lector.
Efter et vellykket projekt- og uddannelsesforløb, gik Midttrafik i fuld drift i slutningen af september.
Ud over levering af standard-systemet ”TeamShare”, har Midttrafik fået opsat / udviklet følgende special-funktionalitet til understøttelse af organisationens forretningsgange:
- Integration til CVR registreret til automatisk vedligeholdelse af firma-kontakter
- Integration til First Agenda gennem TeamShares møde-modul
- Integration til Midttrafiks økonomi-system i forbindelse med udbetalinger til kunders NemKonto
- Integration til Midttrafiks kontaktformularer (kundehenvendelser), hvorved sager oprettes direkte i TeamShare til efterfølgende sagsbehandling
- Opsætning af workflow til understøttelse af kvalitetskontrol
- Konvertering af sags- og kontaktdata fra det eksisterende sagssystem SBSYS
Læs mere om Midttrafik her.
Dechra Veterinary Products A/S har valgt LTS som deres nye platform til toldbehandling, og dermed udnytter de muligheder som LTS tilbyder med fokus på optimering, automatisering og minimering af de toldrelaterede udgifter.
Med en stor eksport til bl.a. Norge, kan LTS være med til at minimere Dechra’s udgifter hertil, ved brug af vort nye modul ”Turn”, hvor man kan ”vende” en dansk udførsel til en norsk import.
Det er derfor ikke længere nødvendigt for Dechra, at abonnere på en sådan ”service” hos en norsk samarbejdspartner, ikke mindst da man samtidig får dannet de nødvendige dokumenter til brug for transporten.
Du kan læse mere om Dechra her.
Vi er glade for at kunne annoncere, at ESS-modulerne Portal og Web fra næste release understøtter brugen af skærmlæsere som JAWS og NVDA for blinde og svagtseende. Det gør det muligt for endnu flere at anvende ESS i dagligdagen.
Er du interesseret i at høre mere om ESS, er du velkommen til at kontakte Christian Kirkedal på cki@lector.dk eller +45 60 70 70 60.
Læs mere om ESS her.
Den kan f.eks. bruges til automatisk at registrere metadata tilknyttet et dokument.Derved slipper man for det kedelige og monotone arbejde med arkivering.
Man kan sige at TeamShare Robotics omdanner ustruktureret viden i dokumentet til struktureret viden i TeamShare.
Læse mere om TeamShare Robotics her.
Vidste du at ESS kan integreres med FirstAgenda, så det er let at få sager afgjort på møder?
Derefter er det let at få overført sager til dagsordenen i FirstAgenda, komplet med dokumenter, indstillinger og andre oplysninger, for hurtig og sikker håndtering.
Det kommer både medarbejderne og de berørte til gavn.
Kontakt os eller læs mere her for at blive klogere
Vi er glade for at kunne støtte op omkring Julemærkefondens arbejde om kampen for et børneliv uden mobning, ensomhed og mistrivsel, og har valgt at donere julens sparede porto til Julemærkefonden, ved at sende julehilsner ud på e-mail.
I over 100 år har Julemærkehjemmene hjulpet udsatte børn. I starten var udfordringen tuberkulose. I dag handler det om at hjælpe børn mod mobning, ensomhed og overvægt.
De fem Julemærkehjem hjælper hvert år omkring 1.000 børn i alderen fra 7-14 år videre i livet. På Julemærkehjemmene får børnene hjælp til at komme ud af mobning og isolation. Samtidig lærer de om sund kost og motion, så de taber sig. De får selvtillid, så de igen kan smile til livet.
Du kan læse mere om Julemærkefonden her.
Lector har igen valgt at rette fokus på en gruppe af børn, som man ikke hører så meget om, og som sjældent modtager donationer. Børnene er tilknyttet Center for Sjældne Sygdomme på Rigshospitalet, som vi sidste år i en udsendelsesrække ”De sjældne danskere” på TV2 blev bekendt med.
Centret arbejder med børn med sjældne, arvelige, komplekse oftest multiorgansygdomme med behov for højt specialiseret og tværfaglig behandling. Børnene er født med sjældne syndromer, der hver især er forskellige og som involverer flere dele af kroppen f.eks. syn, hørelse, hjerte, vækst og udvikling. Det er centerets opgave at hjælpe børnene og familierne – i første omgang med at stille den korrekte diagnose samt fortælle familierne om fremtiden og planlægge behandlingen.
For at børnene får en endnu bedre oplevelse i forbindelse med deres besøg hos Center for Sjældne Sygdomme, ønsker afdelingen sig bl.a. et dukkehus, dukker og en Baby Borndukke til deres undersøgelsesrum.
De vil samtidig gerne kunne give en lille gave til de børn, der er hårdest ramt, som de kan få ved deres ambulante besøg på afdelingen.
Du kan læse mere om de ”De sjældne danskere” her.
Du kan læse mere om Center for Sjældne Sygdomme her.
Rejsekort erhverv er gået live med ny webformular til håndtering af rejsekort for virksomheder, organisationer og institutioner. Den nye webformular er sat op i Lectors standardsystem ESS (Elektronisk Sagsstyrings System). I dette tilfælde anvendes ESS til sagshåndtering af ansøgninger om rammeaftale samt bestilling af rejsekort fra kunder.
Ansøger har via webformularen adgang til standard webservices og disse services henter automatisk oplysninger om CVR, private virksomheders nyeste årsregnskab, EAN mm. Der oprettes automatisk en sag i ESS, hvor sagen behandles med henblik på kreditvurdering og en rammeaftale om et antal rejsekort. Rammeaftalen, som genereres automatisk i ESS, sendes derefter til en GDPR-sikker portal, som er et standardmodul til ESS (ESS-Portal). Ansøger kan gennemlæse aftalen og underskrive den. I ESS gives der nu adgang til en anden webformular, hvor ansøger kan gennemføre sine kortbestillinger.
Læs mere om Rejsekort og webformular her.
Du kan også læse mere om ESS her.
JP Group A/S har valgt LTS som deres nye platform til toldbehandling, for dermed at udnytte de muligheder som LTS tilbyder med fokus på optimering og automatisering af toldprocesser.
LTS behandler samtlige ind- og udgående transaktioner, og optimerer regnskabet ved at holde styr på både T1 (toldoplag) og T2 (varer i fri omsætning) beholdninger.
Systemet logger alle væsentlige dataændringer, tilbyder omfattende rapportering, samtidig med at data gøres let tilgængelige i tilfælde af toldkontrol.
LTS er en Cloud baseret løsning med direkte integration til virksomhedens ERP-system.
Læs mere om LTS her.
Med base i Viborg, Danmark, har JP Group a/s været en 100 % familieejet virksomhed siden grundlæggelsen i 1975. I dag er JP Group en af verdens førende virksomheder på eftermarkedet, der producerer og sælger højkvalitetsreservedele og tilbehør til europæiske og asiatiske biler til kunder i mere end 90 lande. Sortimentet omfatter mere end 23.500 varenumre, som alle følger OE kvalitetsstandarder. Desuden er JP Group en af de foretrukne leverandører af eksklusive reservedele og tilbehør til klassiske biler fra VAG og Porsche.
Læs mere om JP Group her.
Rejsekort & Rejseplan er gået live med ny webformular til håndtering af rejsekort for personer uden betalingskort. Alle henvendelser, som kommer ind via den nye webformular, sagsbehandles i Lectors standardsystem ESS (Elektronisk Sagsstyrings System).
Formularen guider brugeren igennem kortbestilling ud fra brugerens CPR-nummer - således at der altid vælges den korrekte kunde- og korttype. Derved sikres, at de oplysninger som sagsbehandler behandler, er af så høj kvalitet som mulig. Webformularen tager naturligvis højde for alle GDPR-regler.
Du kan se webformularen her.
Læs mere om rejsekort og Rejseplan her.
Lector håndterer hele processen fra analyse og konvertering til aflevering.
Er I er blandt dem, der skal aflevere data fra IT-systemer til Rigsarkivet, kan Lector hjælpe jer. Vi har gennem mere end 10 år opbygget en solid erfaring med afleveringer til Rigsarkivet bl.a. fra vores egne løsninger ESS og TeamShare.
Du kan læse mere om aflevering til Rigsarkivet her.
TeamShare har med indbygget kontrakthåndtering styrket flere organisationers daglige arbejde og nu udvider vi mulighederne endnu mere med Digital Signatur.
Digital Signatur fås som nyt modul til TeamShare og understøtter underskrift af kontrakter og andre dokumenter via tredjeparts-leverandører.
Vi har allerede modulet i drift hos den første kunde. Kontakt os for at høre mere om mulighederne.
EMCS (Excise Movement Control System) anvendes bl.a. til at oprette og kvittere for ledsagedokumenter.
Når du køber eller sælger vin, øl, spiritus, tobak og/eller visse mineralolieprodukter, og som skal transporteres uden afgift (afgiftssuspension) fra et EU-land til et andet EU-land, skal du bruge EMCS, som er obligatorisk. Det kræver dog en registrering hos Skattestyrelsen for den pågældende afgift.
I EMCS er ledsagedokumentet elektronisk, ligesom kvittering for modtagelsen af varer også foregår elektronisk.
Læs mere om LTS her.
Vi siger tak til vores kunder for deltagelsen i vores kundetilfredshedsundersøgelse.
Vi er stolte af at 100% af vores kunder er meget tilfredse eller tilfredse med Lector som leverandør.
100% angiver at det er meget sandsynligt eller sandsynligt de også er kunde næste år, og 100% af de adspurgte vil helt sikkert eller formentlig anbefale os til andre potentielle kunder.
Feedback fra vores kunder er vigtig for os i forhold til vores bestræbelser på hele tiden at blive bedre.
Nedenstående er et lille uddrag af disse kommentarer:
- Det er en gentagelse af tidligere tiders tilbagemeldinger. I har et meget indgående kendskab til os og vores "skæve" verden og I er gode til at se vores behov. Det er måske en af jeres største styrker. At I lader til at have et ærligt ønske om at gøre en positiv forskel for jeres kunder. Desuden er I virkelig gode til at idé-udvikle. Det er sjovt at drøfte en idé med jer og opleve, hvordan I formår at tænke ud af boksen og smække nogle virkelig spændende ideer på bordet.
- Tæt løbende kontakt til kunden. Sans for at sætte sig ind i kundens konkrete udfordringer/behov og så gå efter at imødekomme dem. Kompetente medarbejdere med gode samarbejdsevner.
- Jeres imødekommenhed, hjælpsomhed, grundighed, fokus for udvikling, gode medarbejdere, et rart sted at komme, god energi.
Vi har også fået input med ting vi kan gøre bedre, heldigvis i mindre omfang end tidligere år. Vi er i fuld gang med handlingsplaner for disse områder.
Vi er stolte over at kunne meddele, at Lector i konsortie med Asseco Danmark indtræder som leverandører på Erhvervsstyrelsens rammeaftale med levering af freelance-konsulenter på delaftale 2 ”IT-konsulentydelser” rettet mod nyudvikling og videreudvikling af it-systemer.
Erhvervsstyrelsen forventer at investere 50 millioner kroner over de 4 år som rammeaftalen omfatter.
Læs mere om Erhvervsstyrelsen her.
Aktiv Forædling er en særlig procedure, der medfører, at told og afgifter samt eventuelle handelspolitiske foranstaltninger suspenderes, når råvarer og materialer importeres fra lande uden for EU og henføres under proceduren Aktiv Forædling, med henblik på forarbejdning, bearbejdning, reparation mv. i EU's toldområde - modsat Toldfritlager, hvor der er tale om færdigvarer.
Proceduren afsluttes, når varerne enten føres ud af EU's toldområde, overgår til fri omsætning i EU mod betaling af told og afgifter, overføres til en anden tilladt særlig procedure, eller er blevet tilintetgjort.
Er du interesseret i at høre mere om, hvordan Lector kan hjælpe din virksomhed med at udnytte de muligheder, som Logistics Trading Services (LTS) tilbyder, med fokus på optimering, automatisering og minimering af toldrelaterede udgifter, er du velkommen til at kontakte Claus Bruus Olesen på cbo@lector.dk eller ringe på mobilnr. +45 31 41 49 10.
Du kan læse mere om Lectors toldsystem LTS her.
Vi byder velkommen til vores nye kollega Ken Møller, som pr. 1. oktober er startet som økonomichef hos Lector. Ken kommer fra en stilling som regnskabschef hos Wicotec Kirkebjerg A/S.
Lector har valgt at sponsorere Børns Vilkår, for at støtte op omkring kampen for at intet barn i Danmark svigtes - hverken af barnets nærmeste voksne eller samfundet.
Vi finder det vigtigt at tage ansvar for mennesker og miljø og udøve socialt engagement i det samfund, vi lever i. Det er især vigtigt for os at støtte op om børn og unge.
Børns Vilkår har siden 1977 arbejdet for børns ret til en tryg barndom.
Børns Vilkår styrker børn i at kende deres rettigheder og tale højt om deres problemer, og forældre, fagfolk og politikere i at forebygge og gribe ind, når børn svigtes.
Børn er det vigtigste, vi har, og de er vores fælles ansvar!
Du kan læse mere om Børns Vilkår her.

Dansk Erhverv forventer ’no deal’-scenarie. Dvs. fra den 1. januar 2021 skal danske virksomheder følge de generelle regler for tredjelande (lande uden for EU) ved handel med Storbritannien.
Brexit får derfor stor betydning for din virksomhed, hvis du handler med Storbritannien eller har værdikæder, hvor britiske virksomheder indgår.
Tid og sted:
3. december 2020 frakl. 08.30.
Radisson Collection Royal Hotel
Hammerichsgade 1
1611 København V
Kom og besøg os eller tilmeld dig online deltagelse her.

Vi er stolte over at kunne meddele, at Slagter Theilgaard A/S har valgt Logistics Trading Services (LTS) som ny platform til toldbehandling.
Slagter Theilgaard er en kødforarbejdningsvirksomhed med stor eksport til Grønland. Som følge af denne eksport, skal der laves udførselsangivelser til SKAT og kødafgiftsanmeldelser til Grønland.
Begge disse procedurer udføres automatisk i LTS, ved genbrug af allerede eksisterende data i virksomhedens ERP-system.
Du kan læse mere om Slagter Theilgaard her.

Vi er stolte over at kunne meddele, at Bloomingville har valgt LTS som ny platform til håndtering af virksomhedens toldbehandling, og dermed udnytter de muligheder som LTS tilbyder med fokus på optimering, automatisering samt minimering af de toldrelaterede udgifter.
Læs mere om LTS her.
Læs mere Bloomingville her.

Vi kan med glæde meddele, at HOFOR har valgt Lector, som leverandør på HOFOR’s dynamiske rammeaftale for IT-konsulenter. Lector er optaget i kategori 4 som vedr. Software konsulentydelser.
Aftalen har en løbetid på 8 år.
HOFOR står for både vandforsyningen og for at lede spilde- og regnvand væk i kommunerne Albertslund, Brøndby, Dragør, Herlev, Hvidovre, København, Rødovre og Vallensbæk. HOFOR forsyner tillige København med fjernvarme, bygas og fjernkøling.
Læs mere om HOFOR her.

Velkommen til vores nye kollega Søren Hjelt Vainio, som pr. 1.december er startet som senior projektleder i ESS/TS-teamet. Søren kommer fra en stilling som projektleder hos Falck Global IT.
2020 er ved at gå på hæld og det er tid til at gøre status. Covid-19 har vendt op og ned på vores hverdag, og vi håber det nye år bringer os tilbage til mere normale tider igen.
Vi vil gerne takke for et godt samarbejde i det forløbne år, og håber vi kan udbygge det yderligere i 2021.

Det er en fornøjelse at kunne meddele, at Copenhagen Business School Handelshøjskolen har valgt Lector som leverandør for IT-konsulenter. Lector er optaget på aftale 2, Udvikling og tilpasning af SW, og aftale 7, Projektledelse.
Aftalerne har en værdi af henholdsvis 30 og 10 mio. og en løbetid på 10 år.
Copenhagen Business School (CBS), blev oprettet i 1917 og blev en integreret del af det danske uddannelsessystem i 1965. I dag er CBS et af Danmarks 8 universiteter og har over 21.000 studerende og ca. 1500 medarbejdere - forskere, ph.d. studerende og administrativt personale.
Læs mere om CBS her.

Det er med glæde at vi kan meddele at Lector er blandt de første leverandører, der er optaget på SKI’s (Statens og Kommunernes Indkøbsservice) kommende dynamiske indkøbsaftale 02.06, der omhandler standardsoftware.
Det betyder at vores løsninger ESS og TeamShare også fremadrettet vil kunne indkøbes gennem SKI.
Aftalen træder efter planen i kraft d. 28. marts, men vi tager selvfølgelig gerne en indledende dialog om mulighederne på hhv. den eksisterende og den kommende aftale allerede nu, hvis I overvejer at anskaffe nye løsninger.
SKI - Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S blev grundlagt i 1994 som offentligt ejet aktieselskab.
SKI er ejet af staten (55 pct. af aktierne) og KL (45 pct.), og er et not-for-profit-selskab. Det betyder, at SKI's eventuelle overskud anvendes til at udvikle flere og bedre indkøbsaftaler.
Det offentlige køber ind for ca. 365 mia. kr. om året. Ca. 2,5 pct. sker gennem rammeaftaler, som SKI udarbejder på vegne af og i samarbejde med hele den offentlige sektor.
Klar - Parat - Brexit...
Det er en fornøjelse at kunne meddele, at Lectors toldsystem Logistics Trading Services (LTS) er klar til at håndtere Brexit told.
Ca. 620.000 tariffer, certifikater og reguleringer (opdateret pr. 1. januar 2021) er implementeret i LTS.
GB er kategoriseret som 3. land ift. told (undtaget Nordirland).
Lectors LTS kunder har ikke betalt en krone for dette - opdateringen er omfattet af support og vedligeholdsaftalen.
Vil du høre mere om LTS, så kontakt Claus Bruus Olesen på cbo@lector.dk eller ring på mobil nr. +45 31 41 49 10.
Du kan også læse mere om Lectors toldsystem Logistics Trading Services (LTS) her.
Vi er glade for at kunne støtte op omkring Julemærkefondens arbejde om kampen for et børneliv uden mobning, ensomhed og mistrivsel, og har valgt at donere julens sparede porto til Julemærkefonden, ved at sende julehilsner ud på e-mail.
I mere end 100 år har Julemærkehjemmene hjulpet udsatte børn. I starten var udfordringen tuberkulose. I dag handler det om at hjælpe børn mod mobning, ensomhed og overvægt.
De fem Julemærkehjem hjælper hvert år omkring 1.000 børn i alderen fra 7-14 år videre i livet. På Julemærkehjemmene får børnene hjælp til at komme ud af mobning og isolation. Samtidig lærer de om sund kost og motion, så de taber sig. De får selvtillid, så de igen kan smile til livet.
Du kan læse mere om Julemærkefonden her.

Lector har for 3. år i træk valgt at rette fokus på en gruppe af børn, som vi ikke hører så meget om, og som sjældent modtager donationer. Børnene er tilknyttet Center for Sjældne Sygdomme på Rigshospitalet, som vi blev bekendt med efter en udsendelsesrække ”De sjældne danskere” i 2018 på TV2.
Centret arbejder med børn med sjældne, arvelige, komplekse oftest multiorgansygdomme med behov for højt specialiseret og tværfaglig behandling. Børnene er født med sjældne syndromer, der hver især er forskellige og som involverer flere dele af kroppen f.eks. syn, hørelse, hjerte, vækst og udvikling. Det er centerets opgave at hjælpe børnene og familierne, i første omgang med at stille den korrekte diagnose samt fortælle familierne om fremtiden og planlægge behandlingen.
Pengene vil gå til et forskningsprojekt, hvor børn med et påfaldende og anderledes udseende (børn født med dværgvækst eller ansigtsmisdannelse) støttes til at tackle omverdens interesse og opmærksomhed rettet mod deres udseende.
Planen er at træne børnene, så de får en hensigtsmæssig respons, når de vækker opmærksomhed i sociale sammenhænge. De vil i workshops indgå i et forløb med unge uddannede skuespillere, hvor børnene i små grupper lærer at støtte hinanden i denne udvikling.
Det har vist sig, at børnene gennem deres tv-deltagelse fra programmerne ”De sjældne danskere”, har fået et øget selvværd efter positiv opmærksomhed.
Du kan læse mere om de ”De sjældne danskere” her og om Center for Sjældne Sygdomme her.

JYSK kan dermed udnytte de muligheder som LTS tilbyder til optimering og automatisering af toldprocesser, hvorved de toldrelaterede udgifter minimeres.
LTS er en cloudbaseret løsning, som hos JYSK skal udveksle data med deres SAP-installation.
Samarbejdet strækker sig over flere år, og omfatter integration til en række landes toldsystemer.
Ønsker du at vide mere om vores toldsystem LTS kan du læse mere her.
Du er også velkommen til at kontakte Claus Bruus Olesen på cbo@lector.dk eller ring på +45 31 41 49 10.
JYSK er en international boligkæde med skandinaviske rødder med over 3.000 butikker og webshops i 51 lande.
JYSK beskæftiger godt 26.500 medarbejdere og omsætter mere end 30 milliarder DKK.
JYSK er grundlagt af Lars Larsen i 1979, og er en del af den familieejede Lars Larsen Group.
Læs mere om JYSK her.

Det er os en stor glæde at kunne byde DSV Prime Cargo velkommen hos Lector.
Toldafdelingen hos DSV Prime Cargo har valgt et nyt toldbehandlingsprogram Logistics Trading Services (LTS) fra Lector.
LTS er en cloudbaseret standardløsning, der understøtter hele toldprocessen lige fra import af varer fra lande uden for EU, til toldoplagsregnskab og salg til lande inden- eller udenfor EU.
DSV Prime Cargo kan nu, kort beskrevet, håndtere de toldbehandlinger, som de allerede laver i dag, hurtigere og mere enkelt.
Derved står DSV Prime Cargo endnu stærkere, som én samlet logistikpartner for kunden med single-point-of-contact i forbindelse med hele deres logistik-set-up.
LTS giver DSV Prime Cargo mulighed for at tilbyde det offentlige toldoplag til flere kunder, da arbejdsprocessen nu er hurtigere og mere effektiv.
Det offentlige toldoplag er særdeles attraktivt for kunderne, da det vil give nemmere styring med toldregnskabet og en bedre likviditet.
Vil du høre mere om LTS, så kontakt Claus Bruus Olesen på cbo@lector.dk eller ring på mobil nr. +45 31 41 49 10.
Du kan også læse mere om Lectors toldsystem Logistics Trading Services (LTS) her.
DSV Prime Cargo A/S er en international speditørvirksomhed med base i Kolding, og med egne kontorer i både København, Stettin, Chicago, Hong Kong, Shanghai, Beijing, Qingdao, Xiamen, Shenzhen og Ningbo og agentnet i resten af verden.
DSV Prime Cargo er kendt som en af de mest innovative transport- og logistikvirksomheder, som tilbyder en bred vifte af tredjeparts logistikløsninger.
Læs mere om DSV Prime Cargo her.

Det er os en stor glæde at kunne byde Skandinaviens største grossist indenfor isenkram F&H of Scandinavia A/S velkommen i rækken af LTS-kunder.
F&H har valgt Lectors toldsystem Logistics Trading Services (LTS), som en erstatning for deres nuværende system. F&H kan dermed via LTS - som er en cloud-baseret løsning - udnytte de muligheder som LTS tilbyder til optimering og automatisering af de toldmæssige procedurer, hvorved al data fra virksomhedens ERP-system anvendes og bibeholdes internt.
Dette medfører at historikken på samtlige toldrelaterede transaktioner gøres let tilgængelig i tilfælde af bl.a. toldkontrol. Der vil endvidere være fuld dokumentation for indkøb af varer i fri omsætning i EU (T2).
F&H kan tillige via LTS lave direkte indfortoldning i Norge, som er en stor aftager af F&H’s produkter.
Vil du høre mere om LTS, så kontakt Claus Bruus Olesen på cbo@lector.dk eller ring på mobil nr. +45 31 41 49 10.
Du kan også læse mere om Lectors toldsystem Logistics Trading Services (LTS) her.
F&H Group A/S er Skandinaviens førende brandhouse inden for ’Kitchen Living Dining’ til faghandel, dagligvarehandel og B2C. Sortimentet på ca. 12.000 varer er fordelt på over 40 stærke brands – flere af dem egenejede.
Koncernens hovedsæde er i Danmark, og med datterselskaber i Norge, Sverige, Finland, Tyskland og Kina. I alt er der mere end 350 medarbejdere, der hver dag arbejder ud fra kerneværdierne innovation, kompetence, kvalitet, ordentlighed og engagement.
Læs mere om F&H her.

Lector søger en erfaren salgsdirektør, som kan drive yderligere vækst til Lectors konsulentforretning.
Vi har igennem mere end 20 år haft en stabil forretning baseret på egenudviklede applikationer til sags- og dokumenthåndteringssystemer, applikationer til håndtering af toldprocesser samt konsulentydelser inden for softwareudvikling og projektledelse.
Du kan læse mere om stillingen her.
Det er nu muligt at integrere Lectors system til dokumenthåndtering og sagsstyring TeamShare og Microsofts Teams, så du og din organisation kan arbejde endnu mere effektivt sammen.
Det betyder, at du fremadrettet og gnidningsløst kan dele dokumenter på tværs af TeamShare og Teams, og derved opnå det bedste fra begge verdener.
Læs mere om Teams-integration her.

Vi kan med stolthed meddele, at det danske herretøjsbrand Bertoni Group har valgt Logistics Trading Services (LTS), cloudbaseret toldløsning fra Lector, som ny platform til toldbehandling.
Som en del af Bertoni Group’s 2.0 strategi, om at arbejde mere effektivt og digitalt, skal Bertoni Group selv forestå samtlige toldprocesser og dermed udnytte de muligheder, som LTS tilbyder med fokus på optimering og automatisering af de toldmæssige procedurer.
Ved genanvendelse af data fra virksomhedens ERP-system Navision bibeholdes al data fortsat internt i virksomheden, ligesom historikken på samtlige transaktioner vil være let tilgængelige i tilfælde af toldkontrol.
Vil du høre mere om LTS, så kontakt Claus Bruus Olesen på cbo@lector.dk eller ring på mobil nr. +45 31 41 49 10.
Du kan også læse mere om Lectors toldsystem Logistics Trading Services (LTS) her.
Bertoni er et dansk herretøjsbrand til den stilbevidste mand og henvender sig primært til mænd, der går op i en trendy tøjstil med fokus på design og detaljer.
Læs mere om Bertoni her.

Det er en fornøjelse at kunne meddele, at Danmarks Tekniske Universitet (DTU) har valgt Lector som leverandør af IT-konsulenter.
Lector er optaget på det Dynamiske Indkøbssystem 255906:1: Dynamisk indkøbssystem IT-konsulenter, og har en værdi på 12 - 18 mio. kr. med en løbetid på 2 år med mulighed for 2 x 12 måneders forlængelse.
Du kan læse mere om DTU her.

Lectors administrerende direktør Tue Villum Sørensen, Ordrupvej 101, 2920 Charlottenlund, fylder 50 år onsdag den 5. maj 2021.
Tue Villum Sørensen tiltrådte i 2009 som salgschef i Lector, og blev i 2014 udnævnt som adm. direktør og medejer for Lector ApS.
Tue er uddannet cand.merc. fra CBS, far til to voksne børn og bosiddende i Jyllinge.
I sin fritid er Tue Villum Sørensen særdeles aktiv på alle niveauer i aktiviteter som sejlads, cykling, alpinski, golf og løb.
Grundet Corona situationen og div. restriktioner markeres dagen ikke med reception.
Vi ønsker ham stort tillykke med dagen.

Seniorkonsulent og toldspecialist Noel Martin Nugent fejrer i dag 20 års ansættelse hos Lector.
Noel har således næsten været med fra start hos Lector, som blev stiftet i år 2000.
Noel har med sin toldviden været blandt arkitekterne bag Lectors toldsystem - Logistics Trading Services (LTS).
Grundet Corona situationen og div. restriktioner markeres dagen ikke med reception.
Vi ønsker Noel et stort tillykke med dagen.
Vi er stolte over at kunne meddele, at FBBR, Frederiksborg Brand & Redning, er gået i luften (og i skyen) med TeamShare, som deres nye cloudbaserede ESDH-løsning.
Løsningen anvender FBBR’s egen SharePoint Online og Microsoft Azure og sikrer at der altid er sikker adgang, uanset arbejdssted og -tid.
FBBR består af beredskaberne i Egedal, Frederikssund, Furesø, Halsnæs og Hillerød Kommune.
Læs mere om FBBR her.

Det er med stor glæde, at vi kan informere om, at Lyngsøe Rainwear har valgt at anvende Lector’s toldsystem - LTS - til deres fremtidige toldhåndtering.
Lyngsøe Rainwear, er en virksomhed som tilbyder et bredt udvalg af regntøj til både erhverv og privat.
LTS automatiserer og optimerer Lyngsøe Rainwear’s toldprocesser ved genanvendelse af data fra ERP-systemet, og sikrer samtidig en løbende overvågning af toldoplagsbeholdningen.
LTS sikrer endvidere fuld dokumentation for samtlige toldrelaterede transaktioner, og bidrager til, at Lyngsøe Rainwear til hver en tid er compliant i henhold til toldlovgivningen.
Lyngsøe Rainwear har siden 1999 arbejdet med vind-, vandtæt og åndbart tøj fra deres hovedkontor og lager beliggende i Herning.
Alle produkter opbevares på det ca. 8.000 m² store lager, hvor ca. 600.000 stykker sælges til mere end 30 lande rundt om i verden.
Læs mere om Lyngsøe Rainwear her.

Vi siger tak for deltagelsen i vores kundetilfredshedsundersøgelse.
Det glæder os, at 100% af vores kunder er meget tilfredse eller tilfredse med Lector som leverandør og 100% af de adspurgte vil helt sikkert eller formentlig anbefale os til andre potentielle kunder.
Feedback med uddybende kommentarer er vigtige for os i forhold til vores indsatsområder.
Nedenstående er et lille uddrag af disse kommentarer:
- ”Det er jo nærmest superhelte, der reagerer med lynets hastighed og straks ordner alle vores problemer”.
- ”Medarbejderne hos Lector har et godt kendskab til os som kunde. Medarbejderne hos Lector har også et godt indbyrdes samarbejde som for kunden bevirker, at I altid omgående eller hurtigt kan adressere en henvendelse eller udfordring hurtigt og kompetent. I har alle de styrker, som et relativt lille konsulenthus har, når det er bedst”.
- ”I har stor forståelse for vores forretning og behov - og kan derfor rådgive os om udviklingstiltag og forbedringer. I har også altid en god løsning, når vi har et lidt nørdet behov, som ingen andre kan finde ud af at løse”.
- ”Der er altid en klar til at hjælpe, og vi får en rigtig god support når vi har behov for det”.
- ”Fantastisk system, det er hurtigt at lave fortoldninger/udførsler - og nemt at finde ud af”.
Vi har også fået input med ting vi kan gøre bedre, og vi er allerede i fuld gang med handlingsplaner for disse områder.
Lector har igen modtaget den uafhængige eksterne bekræftelse på, at vi overholder kravene i databeskyttelsesforordningen (GDPR).
Lector er således pr. juni 2021 igen revisionsgodkendt med ISAE-3000 erklæring fra REVI-IT for overholdelse af lovens bestemmelser om beskyttelse af personfølsomme data.
Du kan læse mere GDPR i Lector her.
7., 14., 21. og 28. september 2021 kl. 10.00 - ca. 10.30
Bliv bedre til at samarbejde digitalt med både kolleger og eksterne samarbejdsparter.
Vi gennemgår forskellige udfordringer, som du garanteret kender og kommer med praktiske løsninger.
Her vil du lære mere om:
- Udfordringen med håndtering af dokumenter og oplysninger i en verden som bliver mere og mere virtuel og kompleks.
- Hvordan du kan dele oplysninger og dokumenter sikkert med andre udenfor organisationen.
- Hvordan sikrer vi at alle har et overblik over projektet, når vi ikke mødes på kontoret.
- Hvordan man effektivt kan arbejde med Office365 og Teams.
Det er os en stor fornøjelse at kunne byde Kingsland Equestrian velkommen i rækken af LTS-kunder hos Lector.
Kingsland har valgt Logistics Trading Services (LTS), som deres nye platform til toldbehandling, og dermed udnytte de muligheder som LTS tilbyder med fokus på optimering og automatisering af deres toldprocesser.
Kingsland er et Norsk mærke, som siden starten i 1999 er vokset til at blive en af verdens største producenter af eksklusivt hestesportsudstyr. Med hovedkontor i Sarpsborg, Norge, lager i Ikast Danmark og kontor i Hangshou, Kina samt agenter og grossister over hele verden, er Kingsland i dag en berømt international virksomhed indenfor hestesport.
Læs mere om Kingsland her.

Det er os en stor glæde at kunne meddele, at hummel A/S har valgt at anvende Lector’s cloudbaserede toldsystem - LTS - til deres fremtidige toldhåndtering.
hummels ønsker er at insource og automatisere toldhåndteringen, og dermed udnytte de muligheder, som LTS tilbyder til optimering og automatisering af deres toldprocesser.
Ved genanvendelse af data fra hummels ERP-system spares tid og omkostninger, og historikken på samtlige transaktioner vil være let tilgængelige i tilfælde af toldkontrol.
hummel er et dansk sports- og modetøjsfirma, med hovedsæde i Århus. Firmaet blev grundlagt i 1923 i Tyskland, men blev i 1975 opkøbt af sin danske importør og flyttede derefter hovedsæde. Firmaet sponsorerer hold inden for blandt andet fodbold, håndbold, basketball med flere.
Læs mere om hummel her.

Har du brug for hurtigt at komme i gang med TeamShare, så er dette ultra korte online-kursus på kun 60 min. måske noget for dig eller for en af dine kollegaer?
Du lærer følgende på kurset:
- Overblik over TeamShare samt forståelse af rettigheder
- Opret sag, dokument og kontakter
- E-mails og brug af TeamShare-panelet
- Søgninger
- TeamShare-integration til Teams
Du kan læse mere om Quick-kurset og tilmelding her.
2021 er ved at gå på hæld og det er tid til at gøre status. Covid-19 er stadig iblandt os, og nu er vores fælles opgave, at holde antallet af smittede nede, så vi ikke skal lukke ned igen.
Vi vil gerne takke for et godt samarbejde i det forløbne år, og vi håber vi kan udbygge det yderligere i 2022.
Rigtig glædelig jul til dig og din familie.

Vi er glade for at kunne støtte op omkring Julemærkefondens arbejde om kampen for et børneliv uden mobning, ensomhed og mistrivsel, og har valgt at donere julens sparede porto til Julemærkefonden, ved at sende julehilsner ud på e-mail.
I over 100 år har Julemærkehjemmene hjulpet udsatte børn. I starten var udfordringen tuberkulose. I dag handler det om at hjælpe børn mod mobning, ensomhed og overvægt.
De fem Julemærkehjem hjælper hvert år omkring 1.000 børn i alderen fra 7-14 år videre i livet.
På Julemærkehjemmene får børnene hjælp til at komme ud af mobning og isolation. Samtidig lærer de om sund kost og motion, så de taber sig.
De får selvtillid, så de igen kan smile til livet.
Du kan læse mere om Julemærkefonden her.

Vi er stolte over at meddele, at Lector har indgået aftale med Astma-Allergi Danmark om levering af TeamShare til sagsbehandling i forbindelse med mærkningsordningen til produkter (også kendt som ”Den Blå Krans”, der i dag findes på over 3.000 produkter i mere end 60 lande).
Sammen med TeamShare leveres også nye dynamiske webskemaer som producenter kan bruge til at ansøge om mærkning af deres produkter, samt en portal til sikker og hurtig kommunikation mellem producenterne og Astma-Allergi Danmark.
I samme projekt indgår desuden også en omfattende effektivisering, bl.a. ved samling og modernisering af databaser og den tilhørende app til smartphones, som forbrugere kan anvende til at tjekke produkters indhold, f.eks. mens de handler.
Læs mere om Astma-Allergi Danmark her.

Vi er meget glade for at kunne støtte op omkring Center for Sjældne Sygdomme på Rigshospitalet, som vi blev bekendt med efter en udsendelsesrække ”De sjældne danskere” i 2018 på TV2.
Lector har for 4. år i træk valgt at rette fokus på denne gruppe af børn, som vi ikke hører så meget om, og som sjældent modtager donationer.
Centret arbejder med børn med sjældne, arvelige, komplekse oftest multiorgansygdomme med behov for højt specialiseret og tværfaglig behandling. Børnene er født med sjældne syndromer, der hver især er forskellige og som involverer flere dele af kroppen f.eks. syn, hørelse, hjerte, vækst og udvikling. Det er centerets opgave at hjælpe børnene og familierne, i første omgang med at stille den korrekte diagnose samt fortælle familierne om fremtiden og planlægge behandlingen.
Pengene går bl.a. til et forskningsprojekt, hvor børn med et påfaldende og anderledes udseende (børn født med dværgvækst eller ansigtsmisdannelse) støttes til at tackle omverdens interesse og opmærksomhed rettet mod deres udseende. Børnene trænes i at få en hensigtsmæssig respons, når de vækker opmærksomhed i sociale sammenhænge. De vil i workshops indgå i et forløb med unge uddannede skuespillere, hvor børnene i små grupper lærer at støtte hinanden i denne udvikling.
For at børnene får en endnu bedre oplevelse i forbindelse med deres besøg hos Center for Sjældne Sygdomme, har afdelingen bl.a. indkøbt legetøj til deres undersøgelsesrum, samt gaver/belønning til de børn, der er hårdest ramt, som de får ved deres besøg på afdelingen - det er vældigt populært og huskes, samtidig med at det gør de efterfølgende besøg mere eftertragtede.
Du kan læse mere om de ”De sjældne danskere” her og om Center for Sjældne Sygdomme her.

Er du træt af spildtid med rutineindtastninger, når dine kunder henvender sig, og samtidig utryg ved den efterfølgende kommunikation via emails, idet I arbejder med fortrolige personoplysninger og dokumenter?
- Så er TeamShares integrerede Formular- og SikkerPortal-moduler det sikre valg for dig.
Du kan læse mere om modulerne og deres funktioner her.

En af Danmarks førende leverandører af sportsfiskeriudstyr Fairpoint Outdoors A/S, har valgt Logistics Trading Services (LTS) fra Lector, som deres nye platform til toldhåndtering. Hovedparten af tredjelands varer kan nu håndteres via toldoplag som styres automatisk af LTS systemet.
Fairpoint Outdoors blev grundlagt i 2003 og beskæftiger mere end 45 medarbejdere på hovedkontoret i Danmark, og ca. 25 erfarne sælgere på tværs af Europa, samt salg i Australien og USA.
Virksomheden udvikler, distribuerer og sælger sine egne brands Westin, Kinetic, Unique Flies and Move Mountains i hele verden, og har eksklusiv distributions aftaler for Sage, Rio og Redington i Skandinavien.
Vi glæder os meget til samarbejdet.
Du kan læse mere om Fairpoint Outdoors her.

Lector har i samarbejde med GroupCare indgået aftale med Norsk Fysioterapeutforbund (NFF) om levering af Lectors cloudløsning TeamShare og GroupCares medlemssystem til håndtering af forbundets medlemmer. Løsningen er allerede i luften.
NFF arbejder for at udvikle fysioterapifaget og styrke norske fysioterapeuters arbejdsforhold for organisationens mere end 10.000 medlemmer, bl.a. gennem engagement på både nordisk og internationalt plan, som medlem af World Physiotherapy.
Du kan læse mere om NFF her.
Vi har budt 4 nye kolleger velkommen i Lector
Bjarke Søndergaard og Axel Gornitzka Petersen er begge tiltrådt som udviklere I TS/ESS-teamet, hvor de primært skal arbejde med Lectors ESDH-system TeamShare.
Nazanin Jokar er tiltrådt stillingen som projektkoordinator i LTS-teamet, hvor hun skal holde styr på teamets mange projekter.
Pelle Borgsten skal som Director of Business Development, hjælpe med at styrke forretningsudviklingen indenfor digitalisering af sagsbehandling og kundehenvendelser med fokus på TeamShare og ESS.

Vi er stolte over at meddele, at Dansk Psykolog Forening har valgt Lectors cloudløsning TeamShare til håndtering af foreningens dokumenter og sager.
Dansk Psykolog Forening er en fagforening og en faglig organisation for psykologer i Danmark. Foreningen blev stiftet i juni 1947 og tæller i dag flere end 11.000 medlemmer med uddannelser som cand.psych., cand.pæd.psych., mag.art. og psykologistuderende.
Du kan læse mere om Dansk Psykolog Forening her.

Det er os en stor glæde at kunne meddele, at Forsyning Helsingør har valgt TeamShare fra Lector, som skal erstatte deres nuværende ESDH-system.
Forsyning Helsingør er en multiforsyningsvirksomhed, som leverer el, vand og varme samt afhentning af affald og afledning af spildevand.
Forsyning Helsingør er et aktieselskab og er 100 pct. ejet af Helsingør Kommune med 180 medarbejdere fordelt som administrativt ansatte, håndværkere, maskinmestre, specialarbejdere, renovationsmedarbejdere m.fl.
Du kan læse mere om Forsyning Helsingør her.

Målingen viser, at 98% af vores kunder er tilfredse, og vi slår rekord for andelen af meget tilfredse kunder som udgør 62%.
98% vil anbefale Lector til andre kunder, og vi slår i år rekord for andelen af kunder som helt sikkert vil være kunde hos Lector i fremtiden med 74%.
Jeres feedback med uddybende kommentarer er meget værdifulde for os i forhold til vores indsatsområder.
Nedenstående er et lille uddrag af disse kommentarer:
- Genialt. Og nu her, hvor I kigger på webløsningen, viser det sig jo, hvor genialt, det er og alting bliver mere besværligt, Men sådan er det, når man udvikler løsninger, der løser problemer og gør livet lettere
- Stor faglig-teknisk kunnen - Stor evne til at sætte sig ind i komplekse problemstillinger - God tone ifm. samarbejde - Ønske om at finde konstruktive løsninger - Vi oplever et oprigtigt ønske om at udvikle en skræddersyet løsning, som hjælper os i fremtiden - I går meget langt for at holde, hvad I har lovet ifm. en kontrakt.
- Meget hjælpsomme og hurtige til at fikse problemer
- I har et godt produkt som hele tiden skal udvikles, så det dækker kundens behov
- Stærk specialviden og fokus på detaljen
- I fastholder medarbejdere, så de kender os og vores organisation.
Vi sætter stor pris på alle de åbne kommentarer vi modtager fra jer. Det giver god energi til vores medarbejdere at modtage positiv feedback på denne måde.
Vi har også fået input med ting vi kan gøre bedre, og vi er allerede i fuld gang med handlingsplaner for disse områder.
Vi er stolte over, at F. Engel K/S har valgt at anvende Lectors toldsystem (LTS) som deres fremtidige system til håndtering af toldprocesser.
F. Engel importerer og re-eksporterer artikler og er derfor underlagt krav til korrekthåndtering af de toldprocesser, der følger deraf.
F. Engel ønsker selv at forestå virksomhedens toldhåndtering, og ved at anvende LTS kan disse procedurer udføres automatisk, ved genbrug af allerede eksisterende data i virksomhedens ERP-system, samtidig med at udgifter til 3. parts håndtering helt bortfalder.
F. ENGEL er en familieejet tekstilvirksomhed medhovedsæde i Haderslev. Her udvikles, markedsføres og afsættes følgende tøjmærker: ENGEL Workwear, SUNWILL modetøj og DEERHUNTER jagttøj.
Virksomheden har ca. 500 ansatte, 2 fabrikker i Litauen og datterselskaber i henholdsvis Tyskland og Schweiz.
Læs mere om F. Engel her.

Lector l Ordrupvej 101 l 2920 Charlottenlund l Tel. +45 44 50 21 50 l info@lector.dk l CVR-nr. 10 02 16 18 l Følg os på
© Lector 2022