Logistics Trading Services (LTS) er en cloudbaseret standardløsning, der understøtter hele toldprocessen fra import af varer fra lande uden for EU, særlige procedurer som f.eks. toldoplag, og til salg til lande inden- eller uden for EU.
LTS består af fire hovedmoduler, Inbound, Warehouse, Settlements og Outbound, og de understøttende moduler Data Exchange, Reports og Administration.
Hvert modul indeholder nødvendige funktioner, der understøtter hele toldangivelsesprocessen, og dermed sikrer at varerne bliver deklareret korrekt ved fortoldning, i forhold til anvendte varekoder og værdifastsættelse.
LTS leveres med alle nødvendige toldrelaterede systemkoder præinstalleret, samt adaptere/interface til data-integration med eget ERP-system og eksterne systemer (Toldstyrelsen), samt mulighed for eksport af filer til samarbejdspartnere.
Hver adapter indeholder et Data Refinement Module, der sikrer en høj datakvalitet, og minimering af fejl.
Udveksling af data med LTS håndteres af en file manager (LDEA), der kører 24/7, hvorved manuel indtastning minimeres, og fokus flyttes til kontrol og rapportering, som sikrer bedre overblik og færre fejl i processen.
Vælger du at anvende Aktiv forædling/Toldlager, varetager LTS håndteringen af processerne omkring dette, og sikrer at betaling af told enten:
Der er omfattende dokumentationskrav til virksomheder, som anvender disse særlige procedurer.
Toldoplagsmodulet inkluderer funktionalitet, til sammenligning med den fysiske lagerbeholdning, regnskab og historik, således at der er fuld sporbarhed for samtlige toldoplagstransaktioner. Det sparer tid, og skaber tryghed for dig som virksomhed, i forbindelse med eventuelle kontrolbesøg.
Turn-modulet gør det muligt at foretage indfortoldninger i Norge af varer fra EU toldlager, dvs. at vende – ”Turn” – en dansk udførsel til en norsk import / indfortoldning.
Samtidig med at der dannes en dansk udførsel, oprettes en norsk import, som fra LTS kan sendes direkte til Tolletaten l i Norge.
Denne mulighed åbner op for, at det ikke længere er nødvendigt for de danske virksomheder at abonnere på en sådan ”service” hos en samarbejdspartner, men at det foretages automatisk i LTS.
LTS vil ligeledes danne de nødvendige dokumenter til brug for transporten af varerne til Norge.
LTS er en cloudbaseret standardløsning, som kræver minimal integration til dit ERP-system, hvorved driftsmæssige udfordringer for din IT-afdeling minimeres.
Du kan finde LTS referencer her.
Vil du høre mere om LTS, så kontakt Claus Bruus Olesen på cbo@lector.dk / +45 31 41 49 10 eller David Klingenberg Sørensen på dks@lector.dk / +45 31 41 49 33.
Få hjælp til TeamShare, ESS eller LTS.
Vi gør alt for at sikre, at du kan få lige netop den hjælp, som du har brug for.
Hvis du brug for hjælp eller vejledning omkring, hvilken løsning der passer bedst til jeres virksomhed eller forening, så endelig giv os et kald eller skriv en mail til os.
+45 44 50 21 50
info@lector.dk
Lector tilbyder en bred vifte af IT-ydelser.
Fra komplette løsninger til håndtering af toldoplag, dokumenthåndtering og sagsstyring, til øget videndeling og effektivisering af arbejdsgange.
© 2025 Lector – Designet af Aveo web&marketing – Privatlivspolitik – Cookiepolitik